Adresserad DR på nedgång i Storbritannien

PUBLICERAD: 14 augusti 2014
UPPDATERAD: 14 november

Enligt en ny rapport från brittiska Ofcom, som motsvarar svenska Post- och telestyrelsen, PTS, har adresserad direktreklam sjunkit med 17,1 procent de senaste fem åren i Storbritannien.

Under förra året spenderades 1,5 miljarder pund på adresserad DR, inklusive produktion och porto. Det är en nedgång med 5,1 procent jämfört med 2012 och 17,1 procent lägre än 2009.

Sett till hela marknadsföringskakan krymper också DR. 2009 stod DR för 17,8 procent av all marknadsföring, 2013 hade siffran krympt till 14,1 procent.

Detaljhandeln är fortfarande den största DR-köparen i Storbritannien på 28,7 procent, men den största ökningen står telekom för. Denna sektor har ökat sina DR-inköp med 40 procent sett över en femårsperiod.

Av alla adresserade utskick i Storbritannien står transaktionsprint för lejonparten, 40 procent, tätt följt av DR på 28 procent. Transaktionsprint har sjunkit i volym de senast åren. Men experter många nu att vi ser en avmattning i denna nedgång.

Läs vidare

Canon-chefen: ”Inkjet är rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Stort logistikföretag för tryckt kampanjmaterial byter namn

Namnbytet är ett led i att företaget under många år vuxit från att vara en distributör till att bli en fullskalig logistiker med ett komplett erbjudande av avancerade verktyg och digitala tjänster.

Fredrik_Ringstrom

PWA byter namn

Det ska branshföreningen för produktmedia heta.

DSC_9066

NIZE storsatsar med nytt inom print och skärning

Det nya året började med en stor maskinlansering – swissQprints femte generation Nyala. Sign, Print & Promotion i Oslo är en av de första mässorna som visar Nyala 5, så passa på att besöka återförsäljaren NIZE equipments monter för att kika närmare på denna flatbädd.

Nize-messe-1536x1024

Senaste nytt

Canon-chefen: ”Inkjet är rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Stort logistikföretag för tryckt kampanjmaterial byter namn

Namnbytet är ett led i att företaget under många år vuxit från att vara en distributör till att bli en fullskalig logistiker med ett komplett erbjudande av avancerade verktyg och digitala tjänster.

Fredrik_Ringstrom

Mimaki om Montera får välja

Montera har satsat på Mimaki i maskinparken. De har både en planskrivare och en riktigt bred storformatsskrivare. Det gör att de kan producera många olika typer av applikationer i samma maskiner.

montera-collage

SPG investerar i automatiskt skärprogram

Scandinavian Print Group (SPG) har nyligen investerat i det automatiska skärprogrammet CompuCut från Polar. CompuCut är ett program som automatiskt ställer in skärmaskinen och vägleder operatören genom hela processen.

PolarCut_01