Ny interaktiv utbildningsmiljö på Brobygrafiska

PUBLICERAD: 17 december 2014
UPPDATERAD: 14 november

Genom Erik Johan Ljungbergs Utbildningsfond planeras en ny interaktiv utbildningsmiljö på Brobygrafiska i Sunne. Miljön, som kommer att kallas Innovation Studio, är ett virtuellt rum där man med hjälp av en programvara skapar virtuella butiksmiljöer där det går att jämföra olika förpackningar och bestämma var de ska placeras. Visualisering i virtuella miljöer är inte bara tidssparande och miljövänligt utan ger också möjligheten att driva utvecklingen av grafiska produktioner inom förpackningsindustrin till nästa nivå.
Det skapar även förutsättningar för att lyckas i marknadsföringen eftersom varje hylldecimeter i butik är värd stora summor.

– Investeringen gör de studerande redo för arbetslivet och kan tillföra spetskompetens till de krav som marknaden eftersöker i sina anställningskriterier. Vi kommer att kunna ge branschen en möjlighet att möta marknadens krav på allt snabbare flöde av nylanseringar med smarta och flexibla lösningar, säger Gunnar Berggren, tf verksamhetsansvarig på Brobygrafiska.

I projektet ingår också investeringen i ett nytt mätinstrument i Brobygrafiskas flexografitryckpress som optimerar inställningarna. Det leder till besparingar av material och färg vilket innebär mindre miljöbelastning samtidigt som tryckkvaliteten höjs.

Läs vidare

Canon-chefen: ”Inkjet är rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Stort logistikföretag för tryckt kampanjmaterial byter namn

Namnbytet är ett led i att företaget under många år vuxit från att vara en distributör till att bli en fullskalig logistiker med ett komplett erbjudande av avancerade verktyg och digitala tjänster.

Fredrik_Ringstrom

PWA byter namn

Det ska branshföreningen för produktmedia heta.

DSC_9066

NIZE storsatsar med nytt inom print och skärning

Det nya året började med en stor maskinlansering – swissQprints femte generation Nyala. Sign, Print & Promotion i Oslo är en av de första mässorna som visar Nyala 5, så passa på att besöka återförsäljaren NIZE equipments monter för att kika närmare på denna flatbädd.

Nize-messe-1536x1024

Senaste nytt

Canon-chefen: ”Inkjet är rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Stort logistikföretag för tryckt kampanjmaterial byter namn

Namnbytet är ett led i att företaget under många år vuxit från att vara en distributör till att bli en fullskalig logistiker med ett komplett erbjudande av avancerade verktyg och digitala tjänster.

Fredrik_Ringstrom

Mimaki om Montera får välja

Montera har satsat på Mimaki i maskinparken. De har både en planskrivare och en riktigt bred storformatsskrivare. Det gör att de kan producera många olika typer av applikationer i samma maskiner.

montera-collage

SPG investerar i automatiskt skärprogram

Scandinavian Print Group (SPG) har nyligen investerat i det automatiska skärprogrammet CompuCut från Polar. CompuCut är ett program som automatiskt ställer in skärmaskinen och vägleder operatören genom hela processen.

PolarCut_01