Trycksaksköpare vill veta mer om papperet

PUBLICERAD: 22 januari 2015
UPPDATERAD: 14 november

Trycksaksköpare vill ha mer hjälp från pappersleverantörer i valet av papper, enligt en amerikansk studie. Idag görs de flesta val baserat på vad en viss utskrift kan leverera.

I den 33-sidiga rapporten har drygt 200 trycksaksköpare fått svara på frågor om vem de rådfrågar, vem de köper papper från och var de får sin information. Deras svar tyder på att det är tryckeriet som har sista ordet när papperet ska väljas, i synnerhet vid digitaltryck, ett val som synes vara mer begränsat.

Trycksaksköparna söker mycket information på nätet, men skulle välkomna mer strukturerad information från pappersleverantörer, gärna i form av olika evenemang.

– Rapporten avslöjar stora möjligheter för både pappersleverantörer och tryckerier att gemensamt utbilda och informera trycksaksköparna, säger John Zarwan, som deltagit i rapportens utformning.

– Trycksaksköparna vill ha mer uppmärksamhet från pappersleverantörer. Det är en utmaning som pappersleverantörerna kan skörda frukterna av, om de gör det på rätt sätt, säger John Zarwan.

Läs vidare

Canon-chefen: ”Inkjet rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Logistikföretag för tryckt kampanjmaterial byter namn

Namnbytet är ett led i att företaget under många år vuxit från att vara en distributör till att bli en fullskalig logistiker.

Fredrik_Ringstrom

PWA byter namn

Det ska branshföreningen för produktmedia heta.

DSC_9066

NIZE storsatsar med nytt inom print och skärning

Det nya året började med en stor maskinlansering – swissQprints femte generation Nyala. Sign, Print & Promotion i Oslo är en av de första mässorna som visar Nyala 5, så passa på att besöka återförsäljaren NIZE equipments monter för att kika närmare på denna flatbädd.

Nize-messe-1536x1024

Senaste nytt

Mystery wrap-tävling orsakade nervösa skratt

Under onsdagen hölls Spandex tävling ”The Spandex Mystery Wrap Competition” på Sign Print & Promotion i Oslo. När det mystiska objektet som skulle folieras blev avslöjat så var det många som drog på smilbanden.

Wrap-4

Mimaki lanserar två eco-solventskrivare

Mimaki lanserar två nya skrivare i eco-solventserien CJV-200 för skyltmakare.

Skärmavbild-2025-03-10-kl.-15.54.29

Canon-chefen: ”Inkjet rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Iskall precision när storsäljare får efterträdare

Nya Epson SC-S7100 är en fyrfärgs eco-solventskrivare med bland annat ny teknik för skrivhuvudena och förbättrad produktivitet.

s7100_right-printsample-hires