Konica Minolta och NI Solutions samarbetar mer

PUBLICERAD: 28 januari 2015
UPPDATERAD: 14 november
roy_spennare_green2
Roy Spennare, Konica Minolta.

Som återförsäljare av Epsons storformatskrivare har Konica Minolta under många år samarbetat med NI Premium Brands, Network Innovations distributionsavdelning. Parterna har nu beslutat sig för att bredda sitt samarbete även inom NI Solutions produkt- och kompetensområde. NI Solutions är Network Innovations avdelning som erbjuder lösningar och konsulttjänster för att effektivisera och kvalitetssäkra mediaproduktion.

I och med det utökade samarbetet kommer Konica Minolta att erbjuda NI Solutions produkter och kompetenser och NI Solutions får tillgång till Konica Minoltas försäljningsorganisation och kundbas. Parterna ser stora synergieffekter av samarbetet och är övertygade om att det kommer gynna båda parters kunder.

– För att även fortsättningsvis kunna vara den framgångsrika maskinleverantören till grafisk industri som vi är idag, ser vi ett ökat behov av konsulttjänster och vissa kompletterande produkter som vi inte har i vårt erbjudande idag. Vi ser en stor utvecklingspotential för våra kunder i detta samarbete, säger Roy Spennare, affärsområdeschef för Production Printing på Konica Minolta.

– Digitaltrycket växer så det knakar och det ställer krav på anpassade arbetsflöden som effektiviserar och säkerställer tryckkvaliteten. Tillsammans kan NI Solutions och Konica Minolta leverera produktionslösningar som levererar mer både i effektivitet och kvalitet.  Det ser vi fram emot, säger Magnus Lundgren, avdelningschef på NI Solutions.

Läs vidare

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Swissqprint visar hela produktlinjen

Mycket vatten har flutit under broarna sedan Drupa arrangerades senast för åtta år sedan. Swissqprint, som har sitt huvudkontor vid Rhens västra sida i Schweiz, kommer på årets mässa att visa de innovationer som utvecklats under de åren.
swissqprint-fespa

För få utbildas – "Läget börjar bli kritiskt"

Att för få utbildas pekas ut som ett stort orosmoln för den grafiska industrin. Det gör att antalet som rekryteras utan formell utbildning för branschen ökar.
0023_210921

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)