Sign & Print: Latexsortimentet växer hos Schneidler

PUBLICERAD: 3 februari 2015
UPPDATERAD: 14 november
Schneidler
Kristoffer Skantze tillsammans med Lena Holmér, marknadsansvarig och Hans Rosén, områdeschef storformat.

Schneidler har valt att bland annat fokusera på HP Latex-generationen med HP Latex 3000, 3,3-metersskrivaren som visades redan på förra mässan 2011. Systemet har utökats med småbröderna HP Latex 300.

Kristoffer Skantze, vd för Schneidler, berättar att leverantören arbetar hårt med att förändra bilden av Schneidler.

– Många ser oss nog främst som en leverantör av utrustning. Faktum är att 70 procent av vår omsättning kommer från materialförsäljningen idag, säger Kristoffer Skantze.

Läs vidare

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Swissqprint visar hela produktlinjen

Mycket vatten har flutit under broarna sedan Drupa arrangerades senast för åtta år sedan. Swissqprint, som har sitt huvudkontor vid Rhens västra sida i Schweiz, kommer på årets mässa att visa de innovationer som utvecklats under de åren.
swissqprint-fespa

För få utbildas – "Läget börjar bli kritiskt"

Att för få utbildas pekas ut som ett stort orosmoln för den grafiska industrin. Det gör att antalet som rekryteras utan formell utbildning för branschen ökar.
0023_210921

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)