Välkommen till Säljdagen 2015!

PUBLICERAD: 5 mars 2015
UPPDATERAD: 14 november

saljdagen_390px
Den 28 maj är det åter dags för AGIs heldagskonferens Säljdagen. Där träffas chefer och säljare inom print och sign för att få inspiration och tips om nya sätt att sälja på – och nya produkter att sälja. Årets huvudtalare är Jo Lloyd från England. Hon har en lång bakgrund av att bygga och utveckla affärer till köpare av print, tryck och sign.

Säljdagen genomförs tisdag den 28 maj på Kistamässan i Stockholm. Här är andra punkter som kommer upp under dagen:

Hur säljer jag tryck via mobilen?

Vilka är argumenten för tryck gentemot e-post?

Hur kan tryck och digitalt befrukta varandra?

Inspiration kring nya produkter som kan skapas i – nästan – befintlig maskinpark.

Hur sätter jag ihop ett avtal där jag återförsäljer för någon annan?

Hur ska jag tänka om någon vill att jag producerar på uppdrag av dem?

Vad kännetecknar en riktigt bra hemsida?

Hur förvandlar jag tittare till kunder – när jag samtidigt vet att snittkunden går in och tittar fem till nio gånger innan de gör en förfrågan.

Hur använder jag en adressdatabas? Och hur får jag fram tvillingar till den?

Hur optimerar jag mitt papperslager, så att jag erbjuder ett brett spektrum utan att bygga dyra lager.

Hur prissätter jag produkter som är baserade på en programvara jag köpt – och inte på antalet tryck jag levererar?

Hur minimerar jag mina administrativa kostnader?

Läs mer och anmäl dig till Säljdagen här.

Läs vidare

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Swissqprint visar hela produktlinjen

Mycket vatten har flutit under broarna sedan Drupa arrangerades senast för åtta år sedan. Swissqprint, som har sitt huvudkontor vid Rhens västra sida i Schweiz, kommer på årets mässa att visa de innovationer som utvecklats under de åren.
swissqprint-fespa

För få utbildas – "Läget börjar bli kritiskt"

Att för få utbildas pekas ut som ett stort orosmoln för den grafiska industrin. Det gör att antalet som rekryteras utan formell utbildning för branschen ökar.
0023_210921

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)