Välkommen till Säljdagen 2015!

PUBLICERAD: 5 mars 2015
UPPDATERAD: 14 november

saljdagen_390px
Den 28 maj är det åter dags för AGIs heldagskonferens Säljdagen. Där träffas chefer och säljare inom print och sign för att få inspiration och tips om nya sätt att sälja på – och nya produkter att sälja. Årets huvudtalare är Jo Lloyd från England. Hon har en lång bakgrund av att bygga och utveckla affärer till köpare av print, tryck och sign.

Säljdagen genomförs tisdag den 28 maj på Kistamässan i Stockholm. Här är andra punkter som kommer upp under dagen:

Hur säljer jag tryck via mobilen?

Vilka är argumenten för tryck gentemot e-post?

Hur kan tryck och digitalt befrukta varandra?

Inspiration kring nya produkter som kan skapas i – nästan – befintlig maskinpark.

Hur sätter jag ihop ett avtal där jag återförsäljer för någon annan?

Hur ska jag tänka om någon vill att jag producerar på uppdrag av dem?

Vad kännetecknar en riktigt bra hemsida?

Hur förvandlar jag tittare till kunder – när jag samtidigt vet att snittkunden går in och tittar fem till nio gånger innan de gör en förfrågan.

Hur använder jag en adressdatabas? Och hur får jag fram tvillingar till den?

Hur optimerar jag mitt papperslager, så att jag erbjuder ett brett spektrum utan att bygga dyra lager.

Hur prissätter jag produkter som är baserade på en programvara jag köpt – och inte på antalet tryck jag levererar?

Hur minimerar jag mina administrativa kostnader?

Läs mer och anmäl dig till Säljdagen här.

Läs vidare

Neonchock hos Nize: "Erbjuda något annat"

Färgstarka tryck med neonfärger fångade ögat i Nize Equipments monter under Sign&Print-mässan. Men även en skrivare som kan printa taktila skyltar som bokstavligt talat sticker ut.
Nize 3

Vd-byte och produktnyheter hos Horizon

Horizon Nordic kom till Sign&Print-mässan inte bara med produktnyheter utan även med en ny vd vid rodret. Det som var sig likt var fokuset på efterbehandlings- och automationslösningar.
Horizon 4

Jako tryckeri flyttas – nya ägaren centraliserar

Jako tryckeri i halländska Torup ska stängas. I stället ska all verksamhet samlas tio mil bort hos ägaren Nilssons tryckeri i skånska Bjärnum utanför Hässleholm.
DSC_4406

Antalis trycker på gröna alternativ

Den grafiska branschen har en del att göra när det gäller klimatpåverkan. Det vill Antalis vara med och ändra på. I sin monter under Sign&Print-mässan var det mycket som kretsade kring hållbara materialval.
Antalis 2

Senaste nytt

Nya kontakter och leads resultatet av mässan

Det fanns en hel del att gå vidare med för de företag som som deltog på Sign&Print. Många av bolagen vittnade om många nya bekantskaper och leads att arbeta vidare med.
mässcollage

Glassbjudning gav samtal om H-trycks behållare

H-tryck tog med sig glassmaskinen till Sign&Print-mässan till många besökares glädje. Det var så klart en bra ice breaker för att få igång samtalet med kunderna om till exempel de glassbägare de producerar för 1-3 kulor.
890D8DCE-330D-4DD5-9B69-08AA07508539_1_100_o

Folier.se hjälper nystartade bolag komma igång med textiltryck

Folier.se säljer maskiner och material för att göra det mesta inom tryck i allmänhet och textiltryck i synnerhet. De tog bland annat med sig Secabos rulle till rulle-skärbord för DTF till Sign&Print-mässan.
DSC_4677

Så kan det smarta tryckeriet skapas

Heidelberg kom till Sign&Print Scandinavia för att mässa om "The Smart Print Shop", men även berätta om maskinnyheten Versafire LP. 
Heidelberg