Den 28 maj är det åter dags för AGIs heldagskonferens Säljdagen. Där träffas chefer och säljare inom print och sign för att få inspiration och tips om nya sätt att sälja på – och nya produkter att sälja. Årets huvudtalare är Jo Lloyd från England. Hon har en lång bakgrund av att bygga och utveckla affärer till köpare av print, tryck och sign.
Säljdagen genomförs tisdag den 28 maj på Kistamässan i Stockholm. Här är andra punkter som kommer upp under dagen:
Hur säljer jag tryck via mobilen?
Vilka är argumenten för tryck gentemot e-post?
Hur kan tryck och digitalt befrukta varandra?
Inspiration kring nya produkter som kan skapas i – nästan – befintlig maskinpark.
Hur sätter jag ihop ett avtal där jag återförsäljer för någon annan?
Hur ska jag tänka om någon vill att jag producerar på uppdrag av dem?
Vad kännetecknar en riktigt bra hemsida?
Hur förvandlar jag tittare till kunder – när jag samtidigt vet att snittkunden går in och tittar fem till nio gånger innan de gör en förfrågan.
Hur använder jag en adressdatabas? Och hur får jag fram tvillingar till den?
Hur optimerar jag mitt papperslager, så att jag erbjuder ett brett spektrum utan att bygga dyra lager.
Hur prissätter jag produkter som är baserade på en programvara jag köpt – och inte på antalet tryck jag levererar?
Hur minimerar jag mina administrativa kostnader?