Grafiska Företagen får ny vd från förpackningsbranschen

PUBLICERAD: 30 mars 2015
UPPDATERAD: 14 november

GF
Ravindra Parasnis, 55 år, har utsetts till ny vd för Grafiska Företagen. Han tillträder sin nya befattning den 1 september 2015.

Ravindra Parasnis kommer närmast från Stora Enso Packaging där han varit vd sedan april 2006. Han sitter sedan tidigare med i Grafiska Företagens styrelse och har bred erfarenhet från ledningsarbete i olika typer av bolag.

– Vi är mycket glada över att ha kunnat knyta Ravindra till oss. Som ny vd kommer han att fortsätta utveckla förbundet med fokus på de framtidsfrågor som vår styrelse lagt fast, säger Göran Gustafsson, ordförande i Grafiska Företagen.

Ravindra Parasnis efterträder Lena-Liisa Tengblad som varit vd för Grafiska Företagen sedan 1 september 2009.

Läs vidare

Canon-chefen: ”Inkjet är rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Stort logistikföretag för tryckt kampanjmaterial byter namn

Namnbytet är ett led i att företaget under många år vuxit från att vara en distributör till att bli en fullskalig logistiker med ett komplett erbjudande av avancerade verktyg och digitala tjänster.

Fredrik_Ringstrom

PWA byter namn

Det ska branshföreningen för produktmedia heta.

DSC_9066

NIZE storsatsar med nytt inom print och skärning

Det nya året började med en stor maskinlansering – swissQprints femte generation Nyala. Sign, Print & Promotion i Oslo är en av de första mässorna som visar Nyala 5, så passa på att besöka återförsäljaren NIZE equipments monter för att kika närmare på denna flatbädd.

Nize-messe-1536x1024

Senaste nytt

Canon-chefen: ”Inkjet är rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Stort logistikföretag för tryckt kampanjmaterial byter namn

Namnbytet är ett led i att företaget under många år vuxit från att vara en distributör till att bli en fullskalig logistiker med ett komplett erbjudande av avancerade verktyg och digitala tjänster.

Fredrik_Ringstrom

Mimaki om Montera får välja

Montera har satsat på Mimaki i maskinparken. De har både en planskrivare och en riktigt bred storformatsskrivare. Det gör att de kan producera många olika typer av applikationer i samma maskiner.

montera-collage

SPG investerar i automatiskt skärprogram

Scandinavian Print Group (SPG) har nyligen investerat i det automatiska skärprogrammet CompuCut från Polar. CompuCut är ett program som automatiskt ställer in skärmaskinen och vägleder operatören genom hela processen.

PolarCut_01