R&D Spandex har tillsatt Alexander Pierrou som vd för verksamheten i Norden. Alexander Pierrou har lång erfarenhet av affärsutveckling inom flera stora internationella organisationer och han kommer närmast från Coca-Cola Enterprises, där han ledde verksamheten för varma drycker i Sverige. Alexander Pierrou har även arbetat med affärsledning, marknadsföring, sälj och finansiell utveckling hos Philips, Accenture Management Consulting och Imperial Chemical Industries.
– Jag är glad över att få möjligheten att applicera mina erfarenheter på skylt- och grafikbranschen, i en organisation där kunden kommer i första hand och som har ambitiösa världsomspännande tillväxtplaner, säger Alexander Pierrou.
– Alexanders färdigheter och meriter gör honom till en utmärkt ledare för att driva vår tillväxtstrategi i Norden. Han kommer att bygga vidare på företagets styrkor och hjälpa våra kunder växa tillsammans med oss genom att erbjuda de bästa produkterna och den bästa servicen, säger han Rod Larson, VD för Spandexgruppen globalt.
I Alexander Pierrous utbildningsportfölj märks en Executive MBA från Rotterdam School of Management, vilket inkluderar studier vid EGADE (Monterrey), Chinese University of Hong Kong, UNC (Washington) och Fundação Getulio Vargas (São Paulo). Han har även en Masters of Science inom Financial Management från Handelshögskolan i Göteborg och Rotterdam School of Economics, samt en Bachelor of Science från Handelshögskolan i Göteborg och ICADE (Madrid).