Delta i undersökning om skyltmarknadens framtid

PUBLICERAD: 23 april 2015
UPPDATERAD: 23 april

Marknadsföring av varumärken och produkter förändras ständigt och varumärkesägare har ett växande utbud av möjligheter på grund av utvecklingen av digital kommunikation. Hittills har det varit de traditionella marknadsföringskanalerna som har markerat utvecklingen men nu är det förändringar på väg.

Analysinstitutet Smithers Pira har därför lanserat en internationell utredning av de förändringar vi står inför i skylt- och displaymarknaden. Utredningen bygger på en online-undersökning där alla producenter och köpare av dessa produkter är välkomna att delta.

Undersökningen stänger fredag ​​24 april, och en rapport ”Signage i en elektronisk värld” kommer att släppas senare i år. Målet är att identifiera i vilken utsträckning digital inomhusreklam kommer att påverka den traditionella marknaden. Undersökningen är helt anonym och kommer endast att användas för att skapa en överblick av trender och medelvärden.

Det tar ungefär tio minuter att fylla i frågeformuläret på nätet, och alla inblandade i studien kommer att få en gratis kopia av studien: ”Print vs. Elektronic Media- the threat of digital technologies to traditional printed advertising.”

Delta i undersökningen här:
https://www.surveymonkey.com/s/PrintVsElectronicMedia

Läs vidare

Det här visar Gibon Borås på Grafiska dagarna

Årets fokus ligger på mjukvaror, smarta arbetsflöden och automatisering.

DSC_8066

Vägskäl för Blinkfyrar: Byter vd och skapar nytt bolag

Förändringar på väg hos stor vägmärkesproducent.

FotoJet---2025-02-03T143217.324

Allt i en mässhall under Sign Print & Promotion i Oslo

Boka in den 19–20 mars 2025 i kalendern.

SIPP-kollage

Nu hoppas Roland DG göra sig hörda i high end-segmentet

Roland DG vill inta pole position med sin nya storformatsskrivare. De var budskapet när de presenterade sin nya högvolymsskrivare på Formel 1-banan i Monza i Milano. Frågan är om den nya maskinen med ett helt nytt rött bläck är en vinnare när den ska tävla med konkurrerande grafiska fortkörare.

DSC_9222

Senaste nytt

Lundbergs grafiska lämnar över Komori till ny återförsäljare

De tar över distributionen för märket.

Kenneth-Nielsen

Agfa lanserar kompakt skrivare i Anapurna Ciervo-serien

Agfa utökar med en kompakt, men ändå mångsidig, maskin.

Anapurna-Ciervo-H2500_PR

Stockholmstryckeri vinner Årets Lokala industriföretag

"Hos oss blir man väl bemött oavsett om det handlar om att trycka 500 kuvert eller om man vill beställa nåt jättestort."

Stefan-Ekblom

Produktion av grafiskt papper ökar: "Effekten väntas inte bestå"

Produktionen av papper och kartong i Sverige ökade med 7,7 procent ifjol. Men Skogsindustrierna tror att utvecklingen kommer brytas.

Charlotte-Dickens