Marknadsföring av varumärken och produkter förändras ständigt och varumärkesägare har ett växande utbud av möjligheter på grund av utvecklingen av digital kommunikation. Hittills har det varit de traditionella marknadsföringskanalerna som har markerat utvecklingen men nu är det förändringar på väg.
Analysinstitutet Smithers Pira har därför lanserat en internationell utredning av de förändringar vi står inför i skylt- och displaymarknaden. Utredningen bygger på en online-undersökning där alla producenter och köpare av dessa produkter är välkomna att delta.
Undersökningen stänger fredag 24 april, och en rapport ”Signage i en elektronisk värld” kommer att släppas senare i år. Målet är att identifiera i vilken utsträckning digital inomhusreklam kommer att påverka den traditionella marknaden. Undersökningen är helt anonym och kommer endast att användas för att skapa en överblick av trender och medelvärden.
Det tar ungefär tio minuter att fylla i frågeformuläret på nätet, och alla inblandade i studien kommer att få en gratis kopia av studien: ”Print vs. Elektronic Media- the threat of digital technologies to traditional printed advertising.”
Delta i undersökningen här:
https://www.surveymonkey.com/s/PrintVsElectronicMedia