Skyltstället växer med SweProd Graphics

PUBLICERAD: 11 juni 2015
UPPDATERAD: 14 november

Skyltstallet-small

Franchisekedjan och skylttillverkaren Skyltstället, med huvudkontor i Borlänge, går samman med SwedProd Graphics.

– Tack vare sammanslagningen ökar vår tillverkningskapacitet betydligt. Maskinparken blir väsentligt större och vi sysselsätter mångdubbelt fler i produktionen. Nu kan vi i princip erbjuda alla typer av skyltar till alla typer av verksamheter direkt från egen tillverkning, säger Skyltställets Samuel Eriksson som fortsätter med sitt uppdrag som vd för det expanderade bolaget.

Med sammanslagningen flyttar tillverkningsenheten från Borlänge till Visby, där SweProds tillverkning är lokaliserad. Skyltställets produktionsenhet går från dagens 10 till 70 personer, säljkontorens personal oräknat och koncernens omsättning kommer att överstiga 100 miljoner kronor.

– Detta gör Skyltstället till den absolut största aktören i Skandinavien, samtidigt som vi behåller vår lokala prägel med säljkontoren ute i landet, säger Samuel Eriksson i ett pressmeddelande.

SweProd Graphics tillverkar emblem och skyltar till olika industriverksamheter, bland annat logotyperna till BMW. Cirka 40 procent av produktionen går på export.

Skyltstallet2-small

– Vi är mycket glada för affären med Skyltstället och ser att vi kommer att komplettera varandra mycket väl. SweProds produktion kombinerat med Skyltställets förmåga att sälja och bygga ett franchisenätverk ger oss något helt unikt, säger Henrik Svensson.

Skyltställets huvudkontor kommer även i fortsättningen att ligga kvar i Borlänge där de flyttar till nya lokaler.

Skyltstället startade 1985 som ett lokalt skyltföretag i Borlänge. År 2011 köptes företaget av de tre bröderna Samuel, Pontus och Rickard Eriksson med avsikten att bygga ett nytt koncept i skyltbranschen.

 

Läs vidare

Canon-chefen: ”Inkjet är rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Stort logistikföretag för tryckt kampanjmaterial byter namn

Namnbytet är ett led i att företaget under många år vuxit från att vara en distributör till att bli en fullskalig logistiker med ett komplett erbjudande av avancerade verktyg och digitala tjänster.

Fredrik_Ringstrom

PWA byter namn

Det ska branshföreningen för produktmedia heta.

DSC_9066

NIZE storsatsar med nytt inom print och skärning

Det nya året började med en stor maskinlansering – swissQprints femte generation Nyala. Sign, Print & Promotion i Oslo är en av de första mässorna som visar Nyala 5, så passa på att besöka återförsäljaren NIZE equipments monter för att kika närmare på denna flatbädd.

Nize-messe-1536x1024

Senaste nytt

Canon-chefen: ”Inkjet är rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Stort logistikföretag för tryckt kampanjmaterial byter namn

Namnbytet är ett led i att företaget under många år vuxit från att vara en distributör till att bli en fullskalig logistiker med ett komplett erbjudande av avancerade verktyg och digitala tjänster.

Fredrik_Ringstrom

Mimaki om Montera får välja

Montera har satsat på Mimaki i maskinparken. De har både en planskrivare och en riktigt bred storformatsskrivare. Det gör att de kan producera många olika typer av applikationer i samma maskiner.

montera-collage

SPG investerar i automatiskt skärprogram

Scandinavian Print Group (SPG) har nyligen investerat i det automatiska skärprogrammet CompuCut från Polar. CompuCut är ett program som automatiskt ställer in skärmaskinen och vägleder operatören genom hela processen.

PolarCut_01