Skyltstället växer med SweProd Graphics

PUBLICERAD: 11 juni 2015
UPPDATERAD: 14 november

Skyltstallet-small

Franchisekedjan och skylttillverkaren Skyltstället, med huvudkontor i Borlänge, går samman med SwedProd Graphics.

– Tack vare sammanslagningen ökar vår tillverkningskapacitet betydligt. Maskinparken blir väsentligt större och vi sysselsätter mångdubbelt fler i produktionen. Nu kan vi i princip erbjuda alla typer av skyltar till alla typer av verksamheter direkt från egen tillverkning, säger Skyltställets Samuel Eriksson som fortsätter med sitt uppdrag som vd för det expanderade bolaget.

Med sammanslagningen flyttar tillverkningsenheten från Borlänge till Visby, där SweProds tillverkning är lokaliserad. Skyltställets produktionsenhet går från dagens 10 till 70 personer, säljkontorens personal oräknat och koncernens omsättning kommer att överstiga 100 miljoner kronor.

– Detta gör Skyltstället till den absolut största aktören i Skandinavien, samtidigt som vi behåller vår lokala prägel med säljkontoren ute i landet, säger Samuel Eriksson i ett pressmeddelande.

SweProd Graphics tillverkar emblem och skyltar till olika industriverksamheter, bland annat logotyperna till BMW. Cirka 40 procent av produktionen går på export.

Skyltstallet2-small

– Vi är mycket glada för affären med Skyltstället och ser att vi kommer att komplettera varandra mycket väl. SweProds produktion kombinerat med Skyltställets förmåga att sälja och bygga ett franchisenätverk ger oss något helt unikt, säger Henrik Svensson.

Skyltställets huvudkontor kommer även i fortsättningen att ligga kvar i Borlänge där de flyttar till nya lokaler.

Skyltstället startade 1985 som ett lokalt skyltföretag i Borlänge. År 2011 köptes företaget av de tre bröderna Samuel, Pontus och Rickard Eriksson med avsikten att bygga ett nytt koncept i skyltbranschen.

 

Läs vidare

Fujifilms Tommy Segelberg får nytt internationellt toppjobb

– Det är kul att Fujifilm visar att man kan växa inom bolaget, säger Tommy Segelberg till Sign&Print.
Tommy_Segelberg

Antalis förvärvar Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen

– Det är viktigt för oss att behålla starka positioner på våra marknader och förbättra lönsamheten för vår kontorspappersverksamhet, säger Hervé Poncin, vd för Antalis.
FotoJet---2024-10-02T132714.194

Ricoh satsar på AV-lösningar i nytt samarbete med LG

Ricoh och LG ingår ett globalt partnerskap med LG. Genom att kombinera Ricohs kommunikationstjänster med LGs displayprodukter stärker de sin kapacitet inom AV-lösningar på arbetsplatser.
LGE-picture_tcm96-86922

Varslet på By Wind: "Oroligt och ledsamt"

Om förhandlingarna flyter på kan utgången bli klar redan nästa vecka.
gs-facket-by-wind

Senaste nytt

Dina tonerkassetter från Fujifilm kan redan ha varit använda

Fujifilm har etablerat ett cirkulärt tillverkningscenter i Nederländerna för att främja resurscirkulation. Som ett första steg kommer enheten samla in och återtillverka använda tonerkassetter till nya produkter.
DSC0417

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Fujifilms Tommy Segelberg får nytt internationellt toppjobb

– Det är kul att Fujifilm visar att man kan växa inom bolaget, säger Tommy Segelberg till Sign&Print.
Tommy_Segelberg

Antalis förvärvar Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen

– Det är viktigt för oss att behålla starka positioner på våra marknader och förbättra lönsamheten för vår kontorspappersverksamhet, säger Hervé Poncin, vd för Antalis.
FotoJet---2024-10-02T132714.194