Skyltstället växer med SweProd Graphics

Skyltstallet-small

Franchisekedjan och skylttillverkaren Skyltstället, med huvudkontor i Borlänge, går samman med SwedProd Graphics.

– Tack vare sammanslagningen ökar vår tillverkningskapacitet betydligt. Maskinparken blir väsentligt större och vi sysselsätter mångdubbelt fler i produktionen. Nu kan vi i princip erbjuda alla typer av skyltar till alla typer av verksamheter direkt från egen tillverkning, säger Skyltställets Samuel Eriksson som fortsätter med sitt uppdrag som vd för det expanderade bolaget.

Med sammanslagningen flyttar tillverkningsenheten från Borlänge till Visby, där SweProds tillverkning är lokaliserad. Skyltställets produktionsenhet går från dagens 10 till 70 personer, säljkontorens personal oräknat och koncernens omsättning kommer att överstiga 100 miljoner kronor.

– Detta gör Skyltstället till den absolut största aktören i Skandinavien, samtidigt som vi behåller vår lokala prägel med säljkontoren ute i landet, säger Samuel Eriksson i ett pressmeddelande.

SweProd Graphics tillverkar emblem och skyltar till olika industriverksamheter, bland annat logotyperna till BMW. Cirka 40 procent av produktionen går på export.

Skyltstallet2-small

– Vi är mycket glada för affären med Skyltstället och ser att vi kommer att komplettera varandra mycket väl. SweProds produktion kombinerat med Skyltställets förmåga att sälja och bygga ett franchisenätverk ger oss något helt unikt, säger Henrik Svensson.

Skyltställets huvudkontor kommer även i fortsättningen att ligga kvar i Borlänge där de flyttar till nya lokaler.

Skyltstället startade 1985 som ett lokalt skyltföretag i Borlänge. År 2011 köptes företaget av de tre bröderna Samuel, Pontus och Rickard Eriksson med avsikten att bygga ett nytt koncept i skyltbranschen.

 

Publicerat av: 

Dela artikeln

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Bestruket papper ökar tilltron

Kraftigare och finare bestruket papper ökar både läsbarhet, kvalitetskänsla och förmåga att återge resultatet. Det har framkommit i en amerikansk studie.   Neurologen doktor David Eagleman på Baylor College of Medicine’s laboratorium för perception har genomfört en studie där försökspersonerna fick läsa en broschyr för ett fiktivt företag.

Publicerat av: