En heldag om digitalt förpackningstryck

PUBLICERAD: 20 augusti 2015
UPPDATERAD: 14 november

digipak_top_large

Den 6 oktober i Malmö är det dags för årets upplaga av konferensen Digipak – en heldag om digitalt förpackningstryck. Även i år är förpackningsexperten Kevin Karstedt huvudtalare och han tar med sig färsk statistik och information från USA.

Andra inslag är en genomgång av ny teknik för digitalt förpackningstryck samt hur varumärkesägare och tryckerier använder digitaltryck i sin verksamhet.

Från Gafs Kartong kommer vd Annelill Annvik att tala om investeringen som de gjort i en Highcon Euclid, en efterbehandlingsutrustning särskilt framtagen för att konvertera små serier.

John Mullane från irländska Esmark Finch berättar om hur företaget hittat framgångsrika nischer inom digitalt förpackningstryck. I dag är man verksamma inom en rad vertikaler som läkemedel, teknik, retail och livsmedel.

Läs mer om konferensprogrammet och övriga talare på Digipaks webbplats.

Läs vidare

Canon-chefen: ”Inkjet är rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Stort logistikföretag för tryckt kampanjmaterial byter namn

Namnbytet är ett led i att företaget under många år vuxit från att vara en distributör till att bli en fullskalig logistiker med ett komplett erbjudande av avancerade verktyg och digitala tjänster.

Fredrik_Ringstrom

PWA byter namn

Det ska branshföreningen för produktmedia heta.

DSC_9066

NIZE storsatsar med nytt inom print och skärning

Det nya året började med en stor maskinlansering – swissQprints femte generation Nyala. Sign, Print & Promotion i Oslo är en av de första mässorna som visar Nyala 5, så passa på att besöka återförsäljaren NIZE equipments monter för att kika närmare på denna flatbädd.

Nize-messe-1536x1024

Senaste nytt

Canon-chefen: ”Inkjet är rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Stort logistikföretag för tryckt kampanjmaterial byter namn

Namnbytet är ett led i att företaget under många år vuxit från att vara en distributör till att bli en fullskalig logistiker med ett komplett erbjudande av avancerade verktyg och digitala tjänster.

Fredrik_Ringstrom

Mimaki om Montera får välja

Montera har satsat på Mimaki i maskinparken. De har både en planskrivare och en riktigt bred storformatsskrivare. Det gör att de kan producera många olika typer av applikationer i samma maskiner.

montera-collage

SPG investerar i automatiskt skärprogram

Scandinavian Print Group (SPG) har nyligen investerat i det automatiska skärprogrammet CompuCut från Polar. CompuCut är ett program som automatiskt ställer in skärmaskinen och vägleder operatören genom hela processen.

PolarCut_01