Konica Minolta leder marknaden i Sverige

PUBLICERAD: 28 augusti 2015
UPPDATERAD: 14 november

Enligt siffror från analysföretaget Infosource så leder Konica Minolta på marknaden när det kommer till produktionsmaskiner färg i Sverige efter första halvåret 2015.

– Underbart! Det här är resultatet av ett enträget teamarbete under lång tid, säger Roy Spennare, affärsområdeschef Production Printing, Konica Minolta. Det vi säljer är ju affärskritiska lösningar som hjälper våra kunder i den grafiska branschen att effektivisera sina produktionsprocesser och öka lönsamheten. En hög servicenivå är otroligt viktigt för våra kunder, därför har vi och våra återförsäljare valt att sköta servicen själva. En del av våra konkurrenter har gjort tvärtom.

Skärmavbild 2015-08-27 kl. 14.21.43

Läs vidare

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Swissqprint visar hela produktlinjen

Mycket vatten har flutit under broarna sedan Drupa arrangerades senast för åtta år sedan. Swissqprint, som har sitt huvudkontor vid Rhens västra sida i Schweiz, kommer på årets mässa att visa de innovationer som utvecklats under de åren.
swissqprint-fespa

För få utbildas – "Läget börjar bli kritiskt"

Att för få utbildas pekas ut som ett stort orosmoln för den grafiska industrin. Det gör att antalet som rekryteras utan formell utbildning för branschen ökar.
0023_210921

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)