Nyförvärv för Scandinavian Photo

PUBLICERAD: 7 september 2015
UPPDATERAD: 14 november

För att stärka sitt kunderbjudande och kunna leverera en helhetslösning för allt som rör bild har Scandinavian Photo förvärvat Procenter Yrkesfotobutiken AB.

– På den föränderliga marknaden inser vi att vi måste växa och bredda oss för att vara konkurrenskraftiga, säger Matias Ibanez, vd på Procenter. Då är Scandinavian Photo rätt partner. Scandinavian Photo har målgrupp, logistik, marknads- och försäljningskanaler på många orter som vi idag inte når. Tillsammans kan vi utveckla våra företags gemensamma intressen hos flera målgrupper.

– Genom Procenter tillför vi ytterligare gedigen yrkeskompetens och kan förstärka vårt utbud inom områden som pro, studio, hyrservice och inte minst inom bildproduktion med printservice inom ”fine art”, säger Lars Bonander, vd på Scandinavian Photo. Procenter har idag en betydande produktion av ”Fine Art”-utställningar och bildproduktion. Det är ett område vi tillsammans kan utveckla ytterligare.

Matias Ibanez och Lars Bonander
Matias Ibanez och Lars Bonander

Läs vidare

Etikettmarknaden föll 25 procent

Efter Coronapandemin, där etikettmarknaden formligen exploderade, var fallet med 25,8 procent 2023 (enligt FINAT) kanske att vänta. Trots det beskriver Claus Søndergaard, från UPM Raflatac, det som ett tufft år, men säger samtidigt att förväntningarna på 2024 är positiva.
Claus_UPMRaflatac

Arbetshästar och neonutskrifter hos Swissqprint

Flatbädden Kudu och rullprintern Karibu tillsammans med iögonfallande neonutskrifter ska dra blickarna till Swissqprints monter under Fespa.
SQP trade fair

Zünd visar lösningar för ökad automation

Digitalisering, automation och innovation sammanfattar det skärbordstillverkaren Zünd visar under Fespa. Bland nyheterna finns ett kameratillval till deras största skärbord.
Zund Fespa 1 w

Nordvalls Etikett i partnerskap med utländska producenter

Nordvalls Etikett AB har slutit ett samarbetsavtal med holländska Geostick och franska Stratus Packaging. Bakgrunden till samarbetet är att bibehålla och stärka gemensamma marknadsandelar på en kraftigt konkurrensutsatt marknad.
Vid frågor om bilden, skriv till: christian.andersson@apeloga.se

Senaste nytt

Etikettmarknaden föll 25 procent

Efter Coronapandemin, där etikettmarknaden formligen exploderade, var fallet med 25,8 procent 2023 (enligt FINAT) kanske att vänta. Trots det beskriver Claus Søndergaard, från UPM Raflatac, det som ett tufft år, men säger samtidigt att förväntningarna på 2024 är positiva.
Claus_UPMRaflatac

Arbetshästar och neonutskrifter hos Swissqprint

Flatbädden Kudu och rullprintern Karibu tillsammans med iögonfallande neonutskrifter ska dra blickarna till Swissqprints monter under Fespa.
SQP trade fair

Zünd visar lösningar för ökad automation

Digitalisering, automation och innovation sammanfattar det skärbordstillverkaren Zünd visar under Fespa. Bland nyheterna finns ett kameratillval till deras största skärbord.
Zund Fespa 1 w

Snabb DTF-affär: ”Funderade bara en halvtimme”

Reklamlabbet i Glasriket hade i några år funderat på att uppgradera sitt textiltryck. När de fick höra talas om Mimakis DTF-lösning slog de till direkt. Företaget har även utökat med fler maskiner – och personal.
RL Fredrik Sara 2