Inform Cross Media House förvärvar

PUBLICERAD: 11 september 2015
UPPDATERAD: 14 november
Anders Lundin och Mikael Ericsson.
Anders Lundin och Mikael Ericsson.

Förvärvet för Inform Cross Media House innebär att de närmare dubblar både personalstyrka och omsättning. Företaget har köpt upp tryckeriet Litorapid Media, och i samband med förvärvet genomför de dessutom en organisationsförändring, och bildar koncernen Inform Cross Media Group.

– Vi har länge haft behov av en stor tryckpress, säger ägarna Anders Lundin och Mikael Ericsson. Framförallt för våra mer omfattande uppdrag för kunder som Royal Canin och Västtrafik. Så när möjligheten att förvärva Litorapid Media uppstod, ett företag med just denna utrustning och kapacitet, stämde plötsligt allt. Sammanslagningen innebär att vi nu har Göteborgsregionens bredaste utbud av högkvalitativa kommunikationstjänster, kombinerat med storskalig tryckkapacitet.

Läs vidare

Canon-chefen: ”Inkjet är rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Stort logistikföretag för tryckt kampanjmaterial byter namn

Namnbytet är ett led i att företaget under många år vuxit från att vara en distributör till att bli en fullskalig logistiker med ett komplett erbjudande av avancerade verktyg och digitala tjänster.

Fredrik_Ringstrom

PWA byter namn

Det ska branshföreningen för produktmedia heta.

DSC_9066

NIZE storsatsar med nytt inom print och skärning

Det nya året började med en stor maskinlansering – swissQprints femte generation Nyala. Sign, Print & Promotion i Oslo är en av de första mässorna som visar Nyala 5, så passa på att besöka återförsäljaren NIZE equipments monter för att kika närmare på denna flatbädd.

Nize-messe-1536x1024

Senaste nytt

Canon-chefen: ”Inkjet är rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Stort logistikföretag för tryckt kampanjmaterial byter namn

Namnbytet är ett led i att företaget under många år vuxit från att vara en distributör till att bli en fullskalig logistiker med ett komplett erbjudande av avancerade verktyg och digitala tjänster.

Fredrik_Ringstrom

Mimaki om Montera får välja

Montera har satsat på Mimaki i maskinparken. De har både en planskrivare och en riktigt bred storformatsskrivare. Det gör att de kan producera många olika typer av applikationer i samma maskiner.

montera-collage

SPG investerar i automatiskt skärprogram

Scandinavian Print Group (SPG) har nyligen investerat i det automatiska skärprogrammet CompuCut från Polar. CompuCut är ett program som automatiskt ställer in skärmaskinen och vägleder operatören genom hela processen.

PolarCut_01