Zvenskt ben för Zlatan

PUBLICERAD: 18 september 2015
UPPDATERAD: 18 september

1773_Z_Parfym_10-596x438

Den 12 augusti kom Zlatans parfymkollektion ut i butikerna, skapad med ett ben i Frankrike, där doften togs fram, och ett i Sverige, där förpackningen skapades. Kartongbolaget i Hälsingborg har producerat den mörka förpackningen och säger att de är enormt stolta över uppdraget som utmanat dem genom de fantastiska effekter som kännetecknar förpackningarna.

– Zlatan, nu när du ändå ska komma hem och lira mot ”di himmelsblå” på Nya Malmö arena, så tänkte vi att du kunde komma och hälsa på oss i Allerum, säger Joakim Johansson VD för Kartongbolaget, med glimten i ögat. Titta på lite förpackningar, tryckpressar o så, men efter lunch kunde vi väl några straffar. Jag har förmånen att ha en härlig fotbollsplan just utanför mitt kontorsfönster & nycklar till bollboden.Slider_Z

 

Slider_Z

Läs vidare

Canon inför Drupa: ”Nu kommer ju allt!”

Canon presenterar teknik- och affärsinnovationer på Drupa och har en lång rad nya skrivare att visa upp.
Matteus-Celinski

De lockar med 16 förädlingsmöjligheter i en maskin

Scodix utvecklar sin dekoreringsteknik och kan nu erbjuda 16 olika dekoreringsalternativ i en och samma maskin. På Drupa kan man ta del av tekniken i företagets monter.
image005

Har Drupa svaren på branschens utmaningar?

Efter en paus på åtta år kan vi på nytt besöka Drupa för att se vad leverantörerna tycker att vi behöver.
drupa24_08

Xeikon visar innovationer inom nyckelsegment

Xeikon, som är en del av Flint Group, erbjuder digitala lösningar för såväl den grafiska industrin som förpackningsbranschen. På Drupa visas de senaste innovationerna inom dessa segment.
SV kollage

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)