Müller Martinis system för direktreklam

PUBLICERAD: 30 november 2015
UPPDATERAD: 30 november

MaiLiner_hires.563784473cbb1

Med Müller Martinis nya Mailliner-system ska det bli lättare och mer miljövänligt att skicka ut direktreklam. Systemet, som bygger på kuverteringssystemet Flexliner för tidningar, ska lösa problemen som ofta dyker upp vid direktreklamsutskick: överdrag eller inslagna broschyrer och flygblad är dyra och det är arbetsintensivt att skicka direktreklam för att bilagorna sorteras manuellt av leveranspersonal och levereras löst till brevlådan.

Istället använder Mailliner-systemet en av bilagorna som skydd och viks med hjälp av ett luftblad som Müller Martini utvecklat.

Eftersom den integrerade buntbyggaren, till skillnad från andra utjämningsstaplare, inte kompenserar lager, fungerar den bra för denna bilagsinsamling i fråga om flexibilitet och produktkvalitet, menar Müller Martini.

Läs vidare

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Canon inför Drupa: ”Nu kommer ju allt!”

Canon presenterar teknik- och affärsinnovationer på Drupa och har en lång rad nya skrivare att visa upp.
Matteus-Celinski

Swissqprint visar hela produktlinjen

Mycket vatten har flutit under broarna sedan Drupa arrangerades senast för åtta år sedan. Swissqprint, som har sitt huvudkontor vid Rhens västra sida i Schweiz, kommer på årets mässa att visa de innovationer som utvecklats under de åren.
swissqprint-fespa

Plockmatic firar jämnt med all time high

I år är det 50 år sedan Plockmatic startades. Sedan dess har företag växt till en stor global spelare inom dokumenthantering med en bred produktportfölj. Sign&Print har intervjuat vd:n Jan Marstorp om den resan och vägen framåt.
Plockmatic kollage

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)