För lite innovation i förpackningsdesign

PUBLICERAD: 12 december 2015
UPPDATERAD: 12 december

Marie_Rudolphie_Small2_2

Marie Rudolphie är strateg och driver tillsammans med några kollegor varumärkesbyrån Identity Works i Stockholm. Hon kommer att tala på AGI:s event CAP&Design Live 11 februari som har fokus på förpackning. Vi tog tillfället i akt att prata med henne.

Vad kommer du att prata om på CAP&Design Live Förpackning?
– Jag kommer att prata om varför design och förpackning blir allt viktigare för att skapa relationer mellan varumärken och människor och vad som egentligen gör att vi tycker om någon eller något.

Varför är det så viktigt att förpackningen driver varumärkesupplevelsen?
– Därför att många andra kanaler fungerar för dåligt och har blivit för dyra. Förpackningen är en del av själva produkten och ÄR upplevelsen.

Vilka trender har du sett när det kommer till förpackningsdesign det senaste året?
– Mindre material. Mer kommunikation. Mer miljötänk. Mer personlighet. Högre förändringstakt… Men för lite innovation.

Läs mer om eventet och anmäl dig här. 

Läs vidare

Matt revolution: Ny UV-inkjetteknologi för etiketter

Heidelbergs dotterbolag presenterar forskningsgenombrott: Matta etiketter trots UV-inkjetteknik.
MatteJet_01

Här är de nominerade i Packnorth Award

Juryn i Packnorth Award 2024 är nu klar med sitt arbete.
FotoJet---2024-09-27T132418.775

Här invigs DS Smiths nya jätteanläggning

– Vi finns i ett område som är något av en motor för Sverige, säger Thorbjörn Sagerström, vd för DS Smith Norden.
Intervju

Vår nya tjänst Packindx ger dig koll på prisutveckling på material

Nu lanserar AGI Media en helt ny innovativ tjänst för att ge företag chans att hålla kolla på prisutvecklingen på material.
adam-smigielski-K5mPtONmpHM-unsplashx

Senaste nytt

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Fujifilms Tommy Segelberg får nytt internationellt toppjobb

– Det är kul att Fujifilm visar att man kan växa inom bolaget, säger Tommy Segelberg, till Sign&Print.
Tommy_Segelberg

Antalis förvärvar Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen

– Det är viktigt för oss att behålla starka positioner på våra marknader och förbättra lönsamheten för vår kontorspappersverksamhet, säger Hervé Poncin, vd för Antalis.
FotoJet---2024-10-02T132714.194

Ricoh satsar på AV-lösningar i nytt samarbete med LG

Ricoh och LG ingår ett globalt partnerskap med LG. Genom att kombinera Ricohs kommunikationstjänster med LGs displayprodukter stärker de sin kapacitet inom AV-lösningar på arbetsplatser.
LGE-picture_tcm96-86922