Förstärkt produkt med AR

PUBLICERAD: 18 december 2015
UPPDATERAD: 18 december
2016-COVER-final
Kalenderomslaget.

Agfa Graphics släpper varje år en kalender för sina kunder. I år tar de dock trycket ett steg längre och inkorporerar AR, augmented reality.

Årets kalender går under namnet A year of tempting plates, vilket syftar till både företagets tryckplåtar och till temat för kalendern: maträtter.

Kalendern är, som alltid, framtagen med toppmoderna trycktekniker och material. All prepress är gjord med företagets egna lösningar, med Apogee-arbetsflödet, Azuras kemifria plåtar, Avalons plåtsättare och Sublimas screeningprogram. Kalendern trycktes sedan på högkvalitativa papper från Igepa, med undantag för en sida som trycktes på Agfas egna synaps-material.

En stor skillnad för i år är att Agfa arbetat in AR i kalendern vilket innebär att man, med hjälp av Agfa Graphics AR-app, får se en video om hur maträtten är gjord när man scannar in sidan.

04-APRIL-final
Kalenderns april-sida.

Läs vidare

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Här är de nominerade i Packnorth Award

Juryn i Packnorth Award 2024 är nu klar med sitt arbete.
FotoJet---2024-09-27T132418.775

Snabba beslut och starka relationer bygger Tryckcentrum

Nätverksbyggande, en gnutta tur och modet att fatta många beslut. Det är några av ingredienserna som fått Tryckcentrum i Blekinge att på bara tolv år närma sig 50 miljoner i omsättning. När Sign&Print kommer på besök pågår tryckeriets nätverksdag med 420 besökare, 173 företag och 33 utställare.
DSC_7132

Det blåser kring Canons nya tillval för flatbäddsskrivare

Kunder med nuvarande Canon Arizona 1300-serien kan uppgradera sin skrivare till den senaste FLXflow-teknikversionen, inklusive tillvalsfunktionerna Float och Instant Switch.
Arizona-1300-FLXflow_Hero1

Senaste nytt

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Fujifilms Tommy Segelberg får nytt internationellt toppjobb

– Det är kul att Fujifilm visar att man kan växa inom bolaget, säger Tommy Segelberg, till Sign&Print.
Tommy_Segelberg

Antalis förvärvar Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen

– Det är viktigt för oss att behålla starka positioner på våra marknader och förbättra lönsamheten för vår kontorspappersverksamhet, säger Hervé Poncin, vd för Antalis.
FotoJet---2024-10-02T132714.194

Ricoh satsar på AV-lösningar i nytt samarbete med LG

Ricoh och LG ingår ett globalt partnerskap med LG. Genom att kombinera Ricohs kommunikationstjänster med LGs displayprodukter stärker de sin kapacitet inom AV-lösningar på arbetsplatser.
LGE-picture_tcm96-86922