Ricoh förvärvar inom direkt-till-plagg

PUBLICERAD: 11 januari 2016
UPPDATERAD: 14 november

För att stärka sin industriella inkjet-verksamhet har Ricoh gått in i överenskommelse om att köpa Anajet som är en stor aktör inom tillverkning av direkt-till-plagg-printers. Anajet kommer att bli ett helägt dotterbolag till Ricoh och förvärvet ska ge mervärde till deras befintliga kunder.

– Ricoh har en lång historia av framgångsrika, strategiska förvärv som har hjälpt våra kunder och samarbetspartners runt om i världen att hitta nya, effektiva sätt att bättre tjäna sina slutanvändare, säger Junichi Matsuno, direktör på Ricohs inkjet business-avdelning. Med köpet av Anajet kan våra kollektiva kunder dra nytta av ett större supportteam, mer innovation och tillgång till en tjänste-styrd portfölj av lösningar som slutligen kan hjälpa dem att bredda sin verksamhet. Anajet har redan ett beprövat rykte som ledande inom direkt-till-plagg-tryck och är ett bra komplement till Ricohs breda portfölj.

Läs vidare

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Swissqprint visar hela produktlinjen

Mycket vatten har flutit under broarna sedan Drupa arrangerades senast för åtta år sedan. Swissqprint, som har sitt huvudkontor vid Rhens västra sida i Schweiz, kommer på årets mässa att visa de innovationer som utvecklats under de åren.
swissqprint-fespa

För få utbildas – "Läget börjar bli kritiskt"

Att för få utbildas pekas ut som ett stort orosmoln för den grafiska industrin. Det gör att antalet som rekryteras utan formell utbildning för branschen ökar.
0023_210921

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)