Tryckta kataloger är köp-triggers

PUBLICERAD: 12 januari 2016
UPPDATERAD: 14 november

Tryckta kataloger är på uppgång enligt Infotrends rapport ”Direct Marketing Production Printing & Value-Added Services: A strategy for growth”. Studien togs fram för att ge strategi- och affärsutvecklingsstöd till leverantörer, trycksaksproducenter, och marknadsföringstjänsteleverantörer i både Nordamerika och Västeuropa och hjälpa dem förstå hur man får högt värde och höga volymer hos tjänster i en crossmedia-miljö.

Bland annat visar studien att tryckta kataloger fått ett uppssving, de fortsätter att användas av marknadsförare som vill nå många konsument-målgrupper. Det blir också tydligt att millenialls i USA och yngre generationer i Västeuropa använder och tycker om tryckta kataloger– det finns inga dramatiska skillnader när man jämför åldersgrupper eller i fråga om inkomst, kön eller föräldrar / icke-föräldrar.

– Kataloger är effektiva på att trigga köp på nätet och i detaljhandeln, säger Barb Pellow, koncerndirektör Infotrends Consulting Group. 62 procent av konsumenterna som får kataloger och som gjort ett köp under de senaste 3 månaderna påverkades av katalogen.

Läs vidare

Fujifilms Tommy Segelberg får nytt internationellt toppjobb

– Det är kul att Fujifilm visar att man kan växa inom bolaget, säger Tommy Segelberg till Sign&Print.
Tommy_Segelberg

Antalis förvärvar Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen

– Det är viktigt för oss att behålla starka positioner på våra marknader och förbättra lönsamheten för vår kontorspappersverksamhet, säger Hervé Poncin, vd för Antalis.
FotoJet---2024-10-02T132714.194

Ricoh satsar på AV-lösningar i nytt samarbete med LG

Ricoh och LG ingår ett globalt partnerskap med LG. Genom att kombinera Ricohs kommunikationstjänster med LGs displayprodukter stärker de sin kapacitet inom AV-lösningar på arbetsplatser.
LGE-picture_tcm96-86922

Varslet på By Wind: "Oroligt och ledsamt"

Om förhandlingarna flyter på kan utgången bli klar redan nästa vecka.
gs-facket-by-wind

Senaste nytt

Dina tonerkassetter från Fujifilm kan redan ha varit använda

Fujifilm har etablerat ett cirkulärt tillverkningscenter i Nederländerna för att främja resurscirkulation. Som ett första steg kommer enheten samla in och återtillverka använda tonerkassetter till nya produkter.
DSC0417

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Fujifilms Tommy Segelberg får nytt internationellt toppjobb

– Det är kul att Fujifilm visar att man kan växa inom bolaget, säger Tommy Segelberg till Sign&Print.
Tommy_Segelberg

Antalis förvärvar Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen

– Det är viktigt för oss att behålla starka positioner på våra marknader och förbättra lönsamheten för vår kontorspappersverksamhet, säger Hervé Poncin, vd för Antalis.
FotoJet---2024-10-02T132714.194