Strålfors byter namn

PUBLICERAD: 6 april 2016
UPPDATERAD: 14 november

I slutet av mars bytte Strålfors namn – från Strålfors Svenska AB till Postnord Strålfors AB. I samma veva byter företaget logotyp och färg.

Det nya namnet kommer med ett starkare samarbete med Postnord, vilket företaget menar i sin tur ger nya möjligheter för framtida kommunikationslösningar. De skriver i ett kundbrev att de från och med nu kommer att finnas med kunden hela vägen från analys och strategi, via datahantering och optimering av budskap och kanaler, till effektiv distribution.

”Vår kärnkompetens är att kunna hantera stora volymer variabel data och distribuera den till rätt person, i rätt kanal, i rätt tid. I praktiken betyder det att vi hjälper våra kunder att bygga starka relationer med sina kunder. Detta sker allt oftare i flera kanaler och med hjälp av automatiserad och personaliserad kommunikation”, skriver Strålfors.

Print

Senaste nytt

Samtal om tryckets framtid i en föränderlig värld

Hur ser framtiden ut för det tryckta budskapet? Canon har låtit fyra framtidsforskare fått svara på den frågan och deras slutsatser har samlats i en rapport. På Sign&Print Scandinavia diskuterade Canons Erik Åkenes och trendspanaren Nicklas Bergman detta ämne.

Canon-sem
Samtal om tryckets framtid i en föränderlig värld

Partex förvärvar skyltföretag

Partex Group köper norska Skiltgravering.

Partex
Partex förvärvar skyltföretag

Brittisk mässmonterleverantör etablerar sig i Sverige

ISOframe öppnar kontor och showroom i Borås.

IOSH-render-scene-15-x-6_Camera_SOLIDWORKS-Viewport-5.png-Large
Brittisk mässmonterleverantör etablerar sig i Sverige

Canon introducerar förpackningspress

Canons nya digitala press CorrPRESS iB17 kan skriva ut upp till 8 000 m² per timme och levererar offsetliknande kvalitet direkt på wellpapp med upp till 1,7 m bredd med vattenbaserat bläck och primer för indirekt kontakt med livsmedel.

20251008-press1
Canon introducerar förpackningspress

Läs vidare

Spandex jagade bort spöken

Spandex valde att lämna materialproverna och maskinerna hemma och istället fokusera på kundrelationer på mässan. Det gjorde de med ett Ghostbuster-tema.

Spandex-1
Spandex jagade bort spöken

Storbildsbolaget: ”Helt rätt målgrupp”

Sign&Print Scandinavia är inte bara för maskin- eller materialtillverkare, utan även för producerande företag som är underleverantörer till branschen. Ett exempel på det är Helsingborgsföretaget Storbildsbolaget.

Storbild-w
Storbildsbolaget: ”Helt rätt målgrupp”

DTF och flipper skapade drag hos Signcore

Signcore kom till Sign&Print Scandinavia som gamla i gemet, men med ett relativt nybildat bolag. Därför var mässan framför allt ett tillfälle att få folk att lägga namnet Signcore på minnet.

Simon-1
DTF och flipper skapade drag hos Signcore

Flera mässaffärer för Ricoh

Ricoh hade fyllt sin monter med allt ifrån tonerpressar till efterbehandling och annan kringutrustning. De genererade gott om besökare – och ledde även till flera affärer.

Ricoh-4
Flera mässaffärer för Ricoh