Porsches innovativa printannons

PUBLICERAD: 20 april 2016
UPPDATERAD: 20 april

porsche-led-hed-2016

I maj-numret av tidningen Inc. visar Porsche upp nya Porsche 911 med ett annorlunda annonsformat. Med hjälp av LED-lampor ska läsaren kunna se under metallhöljet för att titta närmare på bilens funktioner.

Adweek skriver att knapparna i annonsen visar grafik och information om bilens aerodynamik, motor och anslutna digitala system. Annonsen skapades av byrån Cramer-Krasselt med hjälp av Americhip och kommer att tryckas i 10 000 av tidningens exemplar.

LED-lampor har använts i printannonser tidigare, men enligt byråns cd Rick Standley är detta fall annorlunda i och med att lamporna inte bara belyser budskapet, utan är en del av det.

– Det förkastar det vanliga. Varje kontakt med varumärket bör vara motsatsen till vardagliga – eftersom det är vad varje Porsche är utformad och konstruerad för att vara, säger Rick Standley till Adweek.

Läs vidare

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Canon inför Drupa: ”Nu kommer ju allt!”

Canon presenterar teknik- och affärsinnovationer på Drupa och har en lång rad nya skrivare att visa upp.
Matteus-Celinski

Swissqprint visar hela produktlinjen

Mycket vatten har flutit under broarna sedan Drupa arrangerades senast för åtta år sedan. Swissqprint, som har sitt huvudkontor vid Rhens västra sida i Schweiz, kommer på årets mässa att visa de innovationer som utvecklats under de åren.
swissqprint-fespa

Plockmatic firar jämnt med all time high

I år är det 50 år sedan Plockmatic startades. Sedan dess har företag växt till en stor global spelare inom dokumenthantering med en bred produktportfölj. Sign&Print har intervjuat vd:n Jan Marstorp om den resan och vägen framåt.
Plockmatic kollage

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)