Porsches innovativa printannons

PUBLICERAD: 20 april 2016
UPPDATERAD: 20 april

porsche-led-hed-2016

I maj-numret av tidningen Inc. visar Porsche upp nya Porsche 911 med ett annorlunda annonsformat. Med hjälp av LED-lampor ska läsaren kunna se under metallhöljet för att titta närmare på bilens funktioner.

Adweek skriver att knapparna i annonsen visar grafik och information om bilens aerodynamik, motor och anslutna digitala system. Annonsen skapades av byrån Cramer-Krasselt med hjälp av Americhip och kommer att tryckas i 10 000 av tidningens exemplar.

LED-lampor har använts i printannonser tidigare, men enligt byråns cd Rick Standley är detta fall annorlunda i och med att lamporna inte bara belyser budskapet, utan är en del av det.

– Det förkastar det vanliga. Varje kontakt med varumärket bör vara motsatsen till vardagliga – eftersom det är vad varje Porsche är utformad och konstruerad för att vara, säger Rick Standley till Adweek.

Läs vidare

Vd-byte och produktnyheter hos Horizon

Horizon Nordic kom till Sign&Print-mässan inte bara med produktnyheter utan även med en ny vd vid rodret. Det som var sig likt var fokuset på efterbehandlings- och automationslösningar.
Horizon 4

Antalis trycker på gröna alternativ

Den grafiska branschen har en del att göra när det gäller klimatpåverkan. Det vill Antalis vara med och ändra på. I sin monter under Sign&Print-mässan var det mycket som kretsade kring hållbara materialval.
Antalis 2

Färska nyheter och försäljningar hos Plockmatic

När Plockmatic summerar årets Sign&Print Scandinavia så omfattar det flera maskinförsäljningar.
– Jag har inte hunnit räkna än, men det är ett gäng, säger Tommy Jönsson, försäljningschef på Plockmatic Sverige.
Plockmatic 1

Affär hos Marabu under mässan

Allmedia i Malmö har förstärkt maskinparken med en flatbäddsskrivare från Vanguard. Under Sign&Print Scandinavias andra dag blev det en handskakning i Marabus monter och affären var i hamn.
Marabu 1

Senaste nytt

Vd-byte och produktnyheter hos Horizon

Horizon Nordic kom till Sign&Print-mässan inte bara med produktnyheter utan även med en ny vd vid rodret. Det som var sig likt var fokuset på efterbehandlings- och automationslösningar.
Horizon 4

Jako tryckeri flyttas – nya ägaren centraliserar

Jako tryckeri i halländska Torup ska stängas. I stället ska all verksamhet samlas tio mil bort hos ägaren Nilssons tryckeri i skånska Bjärnum utanför Hässleholm.
DSC_4406

Scandraft hjälper kunderna komma igång med DTF

Återförsäljaren Scandraft visade sitt utbud av material för bild- och dekorproduktion. Men man tryckte lite extra på sitt startkit för att komma igång med Direct to film-tryck på textil.
DSC_4449

Antalis trycker på gröna alternativ

Den grafiska branschen har en del att göra när det gäller klimatpåverkan. Det vill Antalis vara med och ändra på. I sin monter under Sign&Print-mässan var det mycket som kretsade kring hållbara materialval.
Antalis 2