Mindre trycksaksköp inom tre år

Madeleine Thor, vd på IRM.

Madeleine Thor, vd på IRM.

12 procent minskning av trycksaksköp under de kommande tre åren. Det är snittet som IRM kommit fram till i en ny undersökning där de pratat med 200 marknadschefer om hur de ser på sitt kommande behöv av trycksaker.

Undersökningen går djupare in på hur marknadscheferna ser på branschen i helhet – den kommer att presenteras på Grafiska Företagens konferens Grafisk Dag den 12 maj, där Madeleine Thor, vd på IRM, kommer att gå närmare in på punkter som skillnaden mellan yngre och äldre marknadschefer.

På Grafisk Dag kommer dessutom Grafiska Företagens vd Ravindra Parasnis prata om en analys som de tagit fram i samarbete med Bisnode, som visar var i den grafiska värdekedjan lönsamheten finns.

De andra programpunkterna kan du läsa om här.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Grafisk lärobok – nu med Clickable Paper

Introduction to Graphic Communication släpps i en ny uppdaterad utgåva – denna gång med Ricohs Clickable Paper.

– Boken täcker in de flesta ämnen inom grafisk kommunikation – från äldre tekniker med mycket spännande historia till färghantering och olika tryckprocesser, säger Erik Barö på Ricoh.

Publicerat av: 

”Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna”

PÅ Media installerar en sjufärgs digital offsetpress för att kunna göra effektfulla tryck på substrat ända upp till 600 mikron.
– Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna och att ge övriga kunder möjlighet att göra mer spännande trycksaker, säger Thomas Pall, vd för PÅ Media. 

Publicerat av: