I sin sammanfattning av årets mässa skriver Drupa att många affärer gjort mässan till en succé i år. Det har varit hela 1837 utställare på golvet, från 54 länder, som enligt sammanfattningen rapporterat bra affärer och lovande nya kontakter.
Besökarantalet har gått ned sedan mässan 2012 – från 314 000 till 240 000 personer – något de menar grundas i den globala konsolideringen som sker i branschen. Samtidigt var 75 procent av besökarna chefer eller beslutstagare, vilket ska ha lett till de positiva effekterna. Enligt rapporten planerade 54 procent att investera på Drupa. 29 procent placerade ordrar under mässan och 30 procent planerar att placera ordrar efter mässan, menar de. Dessutom ska 60 procent ha hittat nya leverantörer.
Nu har man också bestämt att ligga kvar på mässintervallet på 4 år, istället för att gå ned till 3 år som tidigare diskuterats. Detta innebär att nästa Drupa kommer att hållas mellan 23 juni och 3 juli 2020, som det ser ut i dagsläget.