Energiskt på Inhousedagen i Göteborg

dsc_0102w

Igår hölls CAP&Designs Inhousedagen i Göteborg som arrangeras av AGI. Under en heldag med fokus på inhouseavdelningarnas utmaningar och möjligheter möttes talare, besökare och utställare på Scandic Rubinen för att ta del av inspirerande föreläsningar och mingel med branschkollegor över gofika och lunch.

Under dagen fick vi ta del av presentationer från bland annat Expressen som med hjälp av datadriven design fått starkare grepp om vad målgruppen vill ha; SVT Design som berättade om hur de arbetar med flera olika uppdrag och målgrupper varje dag; Essen International som pratade om sitt arbete med en ny identitet för Profoto; och Cogs Creative, som verkar för att förstärka den kreativa kulturen hos inhouseavdelningarna.

Fredrik Franzén och Sophia Lavasani från Essen International.

Fredrik Franzén och Sophia Lavasani från Essen International.

Andreas Carlsson, grafisk produktionsledare på SVT Design.

Andreas Carlsson, grafisk produktionsledare på SVT Design.

Charlotta Rydholm pratade också, under en underhållande och energisk föreläsning, om hur du kan jobba för förändring med hjälp av olika modeller och metoder, hur du kan tänka för att våga satsa och tänka nytt.

Charlotta Rydholm tar scenen igen på Inhousedagen i Stockholm nu på onsdag, tillsammans med några av de tidigare nämnda talarna och tillskott som Anna Andersson på Tele2, som kommer att prata om hur de på ett år byggt upp en egen inhousebyrå, och Familjen Pangea, som jobbade tillsammans med SL för att ta fram deras nya visuella identitet.

dsc_0167w dsc_0093w dsc_0116w

Foto: Camilla Buch & Johanna Kendrup

Publicerat av: 

Dela artikeln

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Fördjupar strategiskt samarbete inom skärning

ACG Nyström blir exklusiv leverantör av Eastman Machine Companys automatiserade linje av skärmaskiner i Skandinavien, Baltikum och Ukraina. Det innebär att det svenska företaget kommer att fungera som ett nav för import av utrustning, delar och förbrukningsvaror, vilket ska resultera i kortare ledtider och direkta leveranser.

Publicerat av: 

Designtävling: ”Jag ville skapa något oväntat”

Printpower Awards är tävlingen för elever från Sveriges ledande design- och konstskolor. Tävlingen anordnas av Grafiska företagen och Fespa-föreningen sedan över 20 år tillbaka, och går ut på att plocka fram den bästa printidén utifrån ett specifikt tema. En av vinnarna blev Agnes Dalunde, vars provokativa design föll juryn i smaken.

Publicerat av: