Hylte Tryck är tillsammans med samarbetspartnern Yellon en av fyra nominerade bidrag i kategorin Strategisk Design i 100-wattaren. Tävlingen, som belönar marknadsföringsinsatser som inte bara är kreativa utan som också har haft bevisad, mätbar effekt, avslutas den 25 november i Stockholm.
För knappt ett år sedan lanserade Hylte Tryck varumärket Tryggeriet, tillsammans med brand experience-byrån Yellon, för att positionera tryckeriet som ett tryggt val på en hårt konkurrensutsatt marknad.
– Nomineringen i 100-wattaren är ytterligare bevis på att vi jobbar i rätt riktning, och att det lönar sig även för mindre företag i landsorten att satsa på kommunikation. Resultatet tryggar ju till syvende och sist arbetstillfällen, säger Lars Svensson, platschef på Hylte Tryck.
Nomineringen från juryn lyder:
”En helt ny identitet som byggde på ett mjukt mervärde, en lekfull koppling till verksamheten och ett modernt formspråk positionerade Hylte Tryck och slog an en emotionell sträng hos en designmedveten målgrupp.”