Det tar två år att arrangera varje gång, men sedan blir det en hejdundrande branschfest. Över 200 personer samlades i Bryggarsalen i Stockholm när Antalis bjöd in för att under några timmar gå igenom nyheter och därefter bjuda på fest.
Lars Löfgren är vd och sade i sitt välkomnande att det tillkommer många nya agenturer inom de kärnområden där Antalis är verksamma – Visuell kommunikation, Grafiskt och Förpackning. Han berättade också om den serviceorganisation som nu byggs upp kring affärsområdet Visuell Kommunikation, där man inte bara säljer material utan även maskiner från bland annat Mimaki och Epson.
Fredrik Karlsson konstaterade att inom hans ansvarsområde, Packaging, har omsättningen i Norden närmat sig en miljard kronor.
Jonas Palmgren är tillbaka som försäljningschef i Sverige, efter att ha haft allt för många resdagar som internationell chef inom Antalis.
Fransmannen Mickaël Gohier är ny marknadschef och är nu den som ständigt är på resande fot i Norden, Baltikum och Ryssland.
Madeleine Eklund är produktchef med ansvar för specialpapper.
Björn Bergström tog hand om kunder inom Visual Communication.
Lennart Nermark från Screenbolaget berättar att de nu kör treskift för att hinna med.
Branschkolls Ola Karlsson och Jonas Palmgren, Antalis.
Antalis VD Lars Löfgren (mitten) önskar alla välkomna.