Rasslat till hos Ricoh

Tommy Segelberg, Ricoh.

Tommy Segelberg, Ricoh.

Det rasslade till rejält i kassaapparaten hos Ricoh under november och december månad. Här är de order som chefen Tommy Segelberg kunde samla ihop. Vi börjar i Skåne:

• Storprint Grafiska i Löddeköpinge har köpt en Xanté för att trycka på kuvert.

Bara några kilometer norrut ligger Rydebäck, där:

• Mediapool Print Grafisk Produktion har köpt en Ricoh Pro C9110 med BDT longsheet feeder och en 8120 s/v maskin och en mängd mjukvaror och efterbehandling.

Fortsätt en mil mot norr och du kommer till:

• City Digitaltryck i Helsingborg, som har köpt Ricoh Pro C7100 i fyrfärgsutförande, med Plockmatic efterbehandling.

Åker du ett par mil inåt landet, så hamnar du i Klippan, där

• Ljungbergs Tryckeri har köpt den stora produktionsmaskinen Ricoh Pro C9110.

Åk sedan längs E6 upp till Göteborg, så möter du ett helt pärlband av order:

• Grafisk Support i Göteborg har köpt en Pro C7100 femfärgare med Plockmatic efterbehandling.

• Majornas Grafiska köper sin andra Pro C9110

• Chalmers har köpt den något långsammare 110-sidorsmaskinen Pro C9100

Inåt landet har vi

• Borås Stad, som köpt en Pro C9100.

I Stockholm meddelas att

• Realtryck/Screenbolaget har köpt en Pro C7110, som ersätter den MGI-maskin de hittills producerat digitaltryck i.

 

• Affärs- och tidningstryck i Vallentuna har köpt en Pro C7110X. Det avslutande X-et skvallrar om att maskinen utrustats med ett femte färgverk.

• Postnord/Strålfors är nu uppe i nio stycken Pro C9110.

• Fackförbundet Kommunal har köpt en Pro C9110.

Slutligen har Ricoh sålt till NRA Repro i Umeå.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Grafisk lärobok – nu med Clickable Paper

Introduction to Graphic Communication släpps i en ny uppdaterad utgåva – denna gång med Ricohs Clickable Paper.

– Boken täcker in de flesta ämnen inom grafisk kommunikation – från äldre tekniker med mycket spännande historia till färghantering och olika tryckprocesser, säger Erik Barö på Ricoh.

Publicerat av: 

”Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna”

PÅ Media installerar en sjufärgs digital offsetpress för att kunna göra effektfulla tryck på substrat ända upp till 600 mikron.
– Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna och att ge övriga kunder möjlighet att göra mer spännande trycksaker, säger Thomas Pall, vd för PÅ Media. 

Publicerat av: