– Den 7-9 februari är det dags för Sign&Print Scandinavia på Kistamässan i Stockholm. Aldrig förr har mässan haft ett så stort utbud av utställare och aktiviteter, säger Peter Ollén, som ansvarar för innehållet i mässan.
Går du på en verkstadsmässa så letar besökarna efter redskap för att sedan producera det som de specialiserat sig på. Går du på en grafisk mässa, så tittar alldeles för många efter helt färdiga lösningar. Det hade varit bättre om flertalet besökare hade egna, unika lösningar som de sedan sökte hjälp att förverkliga.
Du har nu en fantastisk möjlighet. Under veckorna fram till mässan kan du fundera över hur du ska kunna bli unik. Det kan vara tekniskt unik genom att du kommer på ett alldeles eget sätt att falsa eller limma ihop trycksaker på. Det kan också vars som tryckeriet som för många år sedan stegade upp till Scanias marknadschef och sade: ”Om ni blir min kund, så lovar jag att lägga allt annat åt sidan varje gång ni ska ha något gjort.”
Det kan vara enmanstryckeriet som gjorde en dygd genom att presentera sin egen prickfria person och sedan erbjuda kunderna garanterad diskretion. Eller så kan det vara det jättestora företaget som erbjuder att skylta upp butiker i ett antal europeiska länder.
Kommer du inte på något, så prata med utställare och gå på de många seminarierna. Du kommer garanterat att få idéer. Gå gärna två–tre stycken ihop, så att ni kan korsbefrukta och inspirera varandra. Så gör vi gärna när vi diskuterar på redaktionen.
Det är kostnadsfritt att besöka mässa och seminarier under Sign&Print Scandinavia. Klicka här för att registrera dig.