Entrén redo för Sign&Print

På tisdag 9.00 öppnar Sign&Print Scandinavia i Kistamässan. Under tre dagar ska över 4000 skyltmakare, tryckare, bokbindare, inredare, konverterare, designers och reklamare mötas för att se på och diskutera nya möjligheter inom fysisk kommunikation.

Redan nu är de stora veoprna på sidorna – tack Screenbolaget – på plats och mellan dem fladdrar de fina flaggor som norska Inge Landsverk har gjort i ordning. Innanför håller danska Janne Høgshøj på med en trycksaksutställning och dansken Ole Solskin förbereder för SM i car wrapping.

Det är verkligen en skandinavisk mässa, med över hundra förhandsanmälda från Danmark och Norge. Från Finland kommer, traditionsenligt, en delegation som är lika stor som Norge och Danmark tillsammans. Och styrkan i den baltiska industrin märks tydligt i det ökade intresset från Estland, Lettland och Litauen.

Som vanligt är det fritt inträde för den som arbetar i ett relaterat företag. Ange ditt företagsnamn när du registrerar dig, så får du gratis tillgång till både utställning, det digra seminarieprogrammet och tävlingarna. Fespa bjuder på car wrapping tävlingen, där det nu är fullt. Men prova att gå dit när du kommer – kanske finns det ett återbud, så du kan få vara med och tävla. Vinnaren bjuds på resa till världsfinalen i Hamburg, där vinnaren direkt går till semifinal.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Grafisk lärobok – nu med Clickable Paper

Introduction to Graphic Communication släpps i en ny uppdaterad utgåva – denna gång med Ricohs Clickable Paper.

– Boken täcker in de flesta ämnen inom grafisk kommunikation – från äldre tekniker med mycket spännande historia till färghantering och olika tryckprocesser, säger Erik Barö på Ricoh.

Publicerat av: 

”Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna”

PÅ Media installerar en sjufärgs digital offsetpress för att kunna göra effektfulla tryck på substrat ända upp till 600 mikron.
– Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna och att ge övriga kunder möjlighet att göra mer spännande trycksaker, säger Thomas Pall, vd för PÅ Media. 

Publicerat av: