Johan Lidström, försäljningschef på Visutech sammanfattar Sign&Print Scandinavia med ett par ordrar samt indikatorer på en kommande stark vår. Och deras digital academy blev en succé.
Sign&Print Scandinavia-mässan är över för denna gång. Johan Lidström, försäljningschef på Visutech i Norden ser en stor framgång med deras egna digital academy som kördes live under dagarna.
– Riktigt roligt att få ta med vår akademi till mässan och bjuda besökarna på intressanta talare och ämnen. Något som var mycket uppskattat, säger Lidström.
– Sammanfattningsvis så lämnade vi mässan med ett par ordrar på både HP Latex, storformat och HP Indigo samt med flera indikatorer som tyder på en stark vår för Visutech.
Han nämner även att man kunde skönja en större optimism kring nuläget och tro på framtiden bland de civilgrafiska tryckerierna. Han berättar att det märktes i montern att det finns intresse av Visutechs tjänster och lösningar för den grafiska branschen.
– Det var stort intresse kring HP:s Latex 1500 printer, Massivits 3D-skrivare, våra mjukvarulösningar och inte minst kring det faktum att vi hade riktig tryckpress i vår monter.
Fler besökare på mässan kan man dock alltid önska:
– Tre fulla dagar är kanske något i överkant med tanke på just antalet besökare, men totalt sett är vi nöjda med dagarna på mässan, säger Johan Lidström.