Efter Sign&Print-mässan: ”Indikatorer på en stark vår”

PUBLICERAD: 20 februari 2017
UPPDATERAD: 14 november

Johan Lidström, försäljningschef på Visutech sammanfattar Sign&Print Scandinavia med ett par ordrar samt indikatorer på en kommande stark vår. Och deras digital academy blev en succé.

Sign&Print Scandinavia-mässan är över för denna gång. Johan Lidström, försäljningschef på Visutech i Norden ser en stor framgång med deras egna digital academy som kördes live under dagarna.

– Riktigt roligt att få ta med vår akademi till mässan och bjuda besökarna på intressanta talare och ämnen. Något som var mycket uppskattat, säger Lidström.

– Sammanfattningsvis så lämnade vi mässan med ett par ordrar på både HP Latex, storformat och HP Indigo samt med flera indikatorer som tyder på en stark vår för Visutech.

Han nämner även att man kunde skönja en större optimism kring nuläget och tro på framtiden bland de civilgrafiska tryckerierna. Han berättar att det märktes i montern att det finns intresse av Visutechs tjänster och lösningar för den grafiska branschen.

– Det var stort intresse kring HP:s Latex 1500 printer, Massivits 3D-skrivare, våra mjukvarulösningar och inte minst kring det faktum att vi hade riktig tryckpress i vår monter.

Fler besökare på mässan kan man dock alltid önska:

– Tre fulla dagar är kanske något i överkant med tanke på just antalet besökare, men totalt sett är vi nöjda med dagarna på mässan, säger Johan Lidström.

Senaste nytt

Faktorer för framgång: färg, fart och flexibilitet

Marabu tror starkt på sitt nya storformatsmärke Liyu. En av fördelarna är flexibiliteten i hur man kan utrusta maskinerna för stora volymer eller spännande bläckuppsättningar. Men finns det intresse för neon och fluorescerande färger? 

FotoJet---2025-11-12T143615.355
Faktorer för framgång: färg, fart och flexibilitet

Braille är en intressant nischmarknad

Braille – eller punktskrift, som läses med fingrarna av synskadade – kan i princip produceras av vilken UV-skrivare som helst som kan lägga färg i flera lager.

DCS_01
Braille är en intressant nischmarknad

Förvärv: Antalis styrker sin position inom textiltryck

Antalis köper nederländska Texo Trade Services.

tts-banner
Förvärv: Antalis styrker sin position inom textiltryck

Rekordstark period för Billes Tryckeri: "All time high"

Billes tryckeri i Mölndal har stark vind i seglen. Det senaste året har de investerat stort i bland annat den nya hybrida storformatsskrivaren från Fujifilm som ökat kapaciteten markant. Idag har Billes den enda Eurosize offsetpressen i Norden som används för att trycka affischer för kollektivtrafiken i Sverige, Norge och Danmark.

BillesDSC_1958
Rekordstark period för Billes Tryckeri: ”All time high”

Läs vidare

Blå & Co köper folietillverkare

Det svenska investeringsbolaget Blå & Co köper Scandisales. Samtidigt tar Kim Melander över vd-posten hos den danska folietillverkaren.

Scandisales-1
Blå & Co köper folietillverkare

HP lanserar ny kompakt storformatsskrivare

HP DesignJet T870 är en kompakt, lätt och mångsidig 24-tumskrivare. Den skriver ut från A4- till A1-format.

HP-Designjet-T870_Retail_KSP_00_Hero_JPN_015_v2
HP lanserar ny kompakt storformatsskrivare

Girls Who Print arrangerar "Fempire"

Den 13 november återvänder Girls Who Print Day Conference med "Fempire". En uppmaning att bygga, styra och äga sin framtid inom print.

FotoJet---2025-11-07T123222.859
Girls Who Print arrangerar ”Fempire”

Canon utvecklar sitt partnerkoncept

Canon Svenska signalerar stora förändringar:
✔️Franschisemodellen avvecklas ✔️Ny partnerstruktur ✔️Fokus på tillväxt

Christer Byfors -43
Canon utvecklar sitt partnerkoncept