Norska Canon har under ett antal år arrangerat en båtresa med fördjupning inom områdena sign och print. Så även i år när de den 23–25 april reser tur/retur mellan Oslo och Kiel. I likhet med tidigare år så är svenska företag välkomna att också anmäla sig till resan. Nämnas kan att det i år finns ett speciellt spår för inhouse-produktion.
– Syftet är att under knappt två dygn – från söndag lunch till tisdag klockan 10 – ha tid att lyssna, diskutera och analysera, säger Bjørn Frantsen, som arrangerar resan.
Här är programmet:
Söndag 23 april
12.00–12.15
Välkommen till Print Sea 17
12.15–13.30
Digitalisering för tillväxt och innovation
– Espen Andersen
13.30–14.30
Lunch och incheckning
14.30–15.15
Key Note: Print och kommunikation mot år 2020
15.30–16.15
Kommer 2017 bli en vändpunkt för tryckta medier?
– Ulbe Jelluma, Print Power Europa
16.30–17.00
Verksamhetsutveckling med Canon
– Ole-Bengt Moe, Moementum
18.30
Show i Show lounge
21.00
Middag
Måndag 24 april
14.30–15.15
Hur gör grafiska företag att skapa en lönsam verksamhet med 3D-tjänster?
– Anton Strand, Canon Norge
15.30–16.00
Hur går den grafiska industrin i Skandinavien?
– Peter Ollén, Sign&Print
16.00–16.15
Sammanfattning
20.30
Middag
Måndag 24 april – Side event
09.00–10.30
Inhousetryckeri-forum
- Trender inom den grafiska industrin – hur påverkar de våra inhousetryckerier?
- Hur kan inhousetryckeriet visa nya idéer för företaget/organisationen?
- Dela framgångar och erfarenheter med nya produkter och tjänster – diskussion – vilka förändringar uppfattas?
– Berte Kristensen, Canon Norge