Det tyska distributionsföretaget Egro i Frankfurt har installerat sin fjärde Duplo Esper Collator produktionslinje, för att plocka upp ökningen av sina automatiskt sorterade uppsättningar av oadresserad post på 100 000 sets i veckan.
Den snabba installationstiden och kapitalavkastningen tillsammans med Tysklands nuvarande styrka i den oadresserade postverksamheten, är vad som gör Egros vd Martin Jacobi säker på investeringen:
– Volymen av oadresserad reklam i Tyskland har varit konstant under de senaste åren, och efterfrågan från hushållen fortsätter att vara hög. I själva verket är de ett starkt inflytande i köpbeslut, särskilt på landsbygden där befolkningen är äldre och mer sparsamma, och har mer tid att göra köpbeslut, och butiker är längre bort från hushållen vilket kräver större planering. Annonsörer som har övergett oadresserad post i det förflutna till förmån för digitala medier, har så småningom tillbaka, efter att de sett en nedgång i sin försäljning.