Kodak drar tillbaka försäljning

Jeff Clarke, vd på Kodak, ser positivt på 2017.

Kodak har fortfarande tron kvar på sina snabba Prospor-huvuden. De väljer nu att häva den tilltänkta försäljningen av affärsområdet.

Eastman Kodak Company väljer att behålla sitt affärsområde med snabba inkjet-huvuden som går under namnet Prosper. Det strategiska beslutet att dra tillbaka försäljningen togs efter att en djup analys gjorts på affärsområde, och efter flertalet positiva diskussioner med potentiella köpare. Prosper gick bra under 2016 med en 40 procent ökad försäljning över det totala året, enligt Kodaks vd Jeff Clarke som säger att det rör sig om ett pragmatiskt beslut taget till följd av förbättringarna som nu gjorts på affärsområdet. De kundförfrågningar som kommit in har också spelat roll. Och vibbarna för 2017 känns positiva. Kodak ska fortsätta investera i sitt Ultrastream-program och har skrivit avsiktsförklaringar med samarbetspartners om att skapa applikationer för att driva på efterfrågan på tekniken.

– Vi förväntar oss att vår division Enterprise Inkjet Systems ska gå med vinst i år, inklusive  investeringen på nästa generations Ultrastream.

 

Publicerat av: 

Dela artikeln

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Grafisk lärobok – nu med Clickable Paper

Introduction to Graphic Communication släpps i en ny uppdaterad utgåva – denna gång med Ricohs Clickable Paper.

– Boken täcker in de flesta ämnen inom grafisk kommunikation – från äldre tekniker med mycket spännande historia till färghantering och olika tryckprocesser, säger Erik Barö på Ricoh.

Publicerat av: 

”Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna”

PÅ Media installerar en sjufärgs digital offsetpress för att kunna göra effektfulla tryck på substrat ända upp till 600 mikron.
– Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna och att ge övriga kunder möjlighet att göra mer spännande trycksaker, säger Thomas Pall, vd för PÅ Media. 

Publicerat av: