Box&display ser ökad efterfrågan på förpacknings- och displaymaterial. Nu gör Göteborgstryckeriet en rejäl satsning på området.
Magnus Iversén, koncernchef på Göteborgstryckeriet säger att förpackning av produkter blir allt viktigare. De märker att de kan tillföra mycket avseende varumärkesdrivande förpackningar med både hållbara och exklusiva förtecken.
– Vår satsning på Box&display har varit ett naturligt steg för oss. Efterfrågan på förpacknings- och displaymaterial ökar och vi tror att det finns ett stort utrymme för förändring på marknaden.
Familjeägda tryckerikoncernen Göteborgstryckeriet grundades 1918. Ett av Nordens ledande kvalitetstryckerier som producerar trycksaker och förpackningsmaterial till kunder i high-end segmentet. Dotterbolaget Box&display arbetar med flera kända varumärken, exempelvis Eton, Hästens, Orrefors Kosta boda, Skultuna och Volvo AB. I samband med satsningen som fortgår presenteras två nya medarbetare. Ny vd för Göteborgstryckeriet Box&display blir Thomas Hagström som har erfarenhet från retailbranschen och varumärkesbyggande arbete. Hans senaste uppdrag var som marknadsdirektör på Orrefors Kosta Boda. Hagström säger i ett pressmeddelande att han ser en stor tillväxtpotential i Sverige och internationellt.
– Uppdraget att driva Box&Display framåt, tillsammans med en kompetent och respekterad koncern som Göteborgstryckeriet är oerhört spännande. Jag är stolt och glad över att tillsammans med alla medarbetare få fortsätta leda det tidigare framgångsrika arbete som Box&Display har levererat genom åren.
Ytterligare en förstärkning görs med säljaren Mikael Classon. Han har lång erfarenhet av kartong och wellpapp och har de sista tjugo åren arbetat med försäljning av PoS-material, displayer och förpackningar. Allt från specifika kampanjprodukter till mer permanenta lösningar.
– Min ambition och målsättning är att tillhandahålla en mycket god service som baseras på korta leveranstider när det gäller offerter och prover. Vi håller hög kvalitet och kan bidra med smarta lösningar.