Händelserikt år för Arkitektkopia

PUBLICERAD: 28 maj 2017
UPPDATERAD: 28 maj

Flytt av huvudkontoret och produktionsanläggningen till ny adress i Bromma samt investeringar i efterbehandling, lager och logistik. Ett nytt affärssystem med en engångskostnad på 5,5 miljoner kronor, ERP, har sjösatts för bland annat en effektivare orderhantering och minskad operationell risk. Dessutom en satsning på kommunikation med bland annat att generera trafik till en ny hemsida. Det är några av händelserna under 2016 för Arkitektkopia.

För räkenskapsåret 2016 redovisar de en omsättning på 314,6 miljoner kronor, närmare tio miljoner mer än året innan. Periodens rörelseresultat har närmast halverats, från 16,5 miljoner kronor under 2015 till 8,5 miljoner i fjol. Styrelsen meddelar att de under 2017 fortsätter satsningen på ny funktionalitet med fler tjänster för andra kundgrupper inom dokumenthantering. Fokus ligger även på att utöka säljorganisationen. Arkitektkopia tar även ett stort steg för att öka den interna effektiviteten med värdebaserad försäljning för att skapa målstyrning, högre lönsamhet samt en offensiv satsning framåt.

Läs vidare

Tryckerikunder och produktion flyttas

Holmbergs ingår ett samarbetsavtal med Åtta.45 som tar över produktion och kundrelationer.
laptop-3196481_1920

Tryckeri i Skene ökar resultat

Markbladet Tryckeri minskade sin omsättning för 2020 marginellt medan rörelseresultatet ökade.

Resultatet steg hos Addbrand

Försäljningen dök under 200 miljoner kronor, men rörelseresultatet gick upp, visar Addbrand Swedens räkenskapsår 2020.

Tryckerikedja tappade 26 procent

Covid-19 pandemin blev kännbar för Justnu:s verksamhetsår 2020. Försäljningstappet blev betydande jämfört med föregående år, visar senaste bokslutet.

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)