Berghs kammar hem pris – igen

Glada miner råder på Berghs när de återigen fått kvitto på att de kan titulera sig Årets skola.

Berghs school of communication har gjort det igen. För fjärde året i rad har de blivit utnämnda till Årets skola. Det handlar om tävlingen AKQA Future Lions i Cannes där Berghs hyllas för sin genomgående höga kvalitet och innovationer på skolan.

Cannes Lions är världens största reklamfestival. Och i AKQA:s Future Lions tävlar studenter från världens ledande kommunikationsskolor mot varandra i moment som går ut på att skapa en innovativ kommunikationslösning genom ny teknik och nya idéer. Totalt tävlar drygt 2100 studenter från över 400 skolor i 64 länder. Berghs hade flest studentgrupper bland tävlingens finalplatser. Därmed bedömdes Berghs hålla högst kvalitet och innovationshöjd i jämförelse med alla skolor som deltog. Nu kan de återigen titulera sig “School of the year”.

– En dag som denna påminns jag om effekten av det ständiga utvecklingsarbetet som Berghs gör, men framförallt blir vi oerhört stolta över våra studenter, som levererar idéer och innovationer i världsklass år efter år, säger vd:n Camilla Wallander på Berghs.

Det är nu sjätte vinsten för Berghs sedan tävlingen arrangerades första gången 2005.

Fotnot: Här kan man kika på Berghs olika tävlingsbidrag.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Företag tankade kunskap om digitala strategier

Förpackningsklustret Packbridge och konsultföretagen Kunskapspartner och Scorecard, bjöd in ett fyrtiotal deltagare för att sprida kunskap om digital strategi för styrelser och ledning. Eventet som ägde rum i Malmö, hade bland annat som mål att svara på hur och varför en kunds köpmönster ser ut som det gör.

Publicerat av: