Nytt kundfokus i Europa

PUBLICERAD: 28 juni 2017
UPPDATERAD: 14 november
Charles Lissenburg ska leda arbetet med Konica Minoltas affärsområde Professional print i Europa.

Konica Minolta lägger in en högre växel i Europa och lanserar ett affärsområde med fokus på att leverera produkter och lösningar till kunder inom civiltryck och industriellt tryck.

Konica Minolta satsar på att bli ännu mer kundorienterade och lägger ett större fokus på marknadsföring, mjukvara och crossmedia-tjänster för att möjliggöra vind i seglen för nya trycksaksapplikationer. De ser en växande betydelse av civiltryck och industriellt tryck – vilket ligger till grund för företagets nya affärsområde Professional print. Charles Lissenburg, som har en bakgrund på bland annat Efi, och senast Nuance Communications, blir ny General manager. I den rollen blir fokus på att tillhandahålla produkter och lösningar som i slutändan ska leda till effektiviseringar och värdeförbättringar för tryckkunderna.

– Affärsområdet Professional Print har som målsättning att expandera inom den digitala trycksektorn. Och det genom att dra nytta av de tekniker som finns för att möta kraven på trycksaksbredd, små volymer med variabel produktion och korta ledtider, och genom att erbjuda lösningar för att förbättra effektiviteten i tryckproduktionen, säger han i ett pressmeddelande.

De senaste åren har Konica Minolta flyttat fram positionerna inom industriellt tryck. Bland annat med lanseringen av UV-bläckstråleskrivaren Acccurio Jet KM-1 och etikettskrivaren bizhub press C71cf. De ska även fortsätta utvecklingen inom förpackningstrycket.

 

 

Läs vidare

Canon-chefen: ”Inkjet rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Logistikföretag för tryckt kampanjmaterial byter namn

Namnbytet är ett led i att företaget under många år vuxit från att vara en distributör till att bli en fullskalig logistiker.

Fredrik_Ringstrom

PWA byter namn

Det ska branshföreningen för produktmedia heta.

DSC_9066

NIZE storsatsar med nytt inom print och skärning

Det nya året började med en stor maskinlansering – swissQprints femte generation Nyala. Sign, Print & Promotion i Oslo är en av de första mässorna som visar Nyala 5, så passa på att besöka återförsäljaren NIZE equipments monter för att kika närmare på denna flatbädd.

Nize-messe-1536x1024

Senaste nytt

Mimaki lanserar två eco-solventskrivare

Mimaki lanserar två nya skrivare i eco-solventserien CJV-200 för skyltmakare.

Skärmavbild-2025-03-10-kl.-15.54.29

Canon-chefen: ”Inkjet rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Iskall precision när storsäljare får efterträdare

Nya Epson SC-S7100 är en fyrfärgs eco-solventskrivare med bland annat ny teknik för skrivhuvudena och förbättrad produktivitet.

s7100_right-printsample-hires

Logistikföretag för tryckt kampanjmaterial byter namn

Namnbytet är ett led i att företaget under många år vuxit från att vara en distributör till att bli en fullskalig logistiker.

Fredrik_Ringstrom