R&D Spandex gör norskt förvärv

PUBLICERAD: 16 augusti 2017
UPPDATERAD: 14 november
Rob Jackson, vice vd på R&D Spandex.

Skangraf, väletablerad distributör till den norska sign- och displaymarknaden, köps upp av R&D Spandex som därmed stärker upp sin marknadsposition i Norden.

Skangraf har under sina 23 år i branschen arbetat upp sig till runt 1 000 norska kunder. Med utlastning från lagret i Larvik är de en väletablerad distributör inom sign- och display. Företaget står som exklusiv distributör av Orafol sign-, digital- och reflexmaterial och dubbelsidig tejp i Norge. Andra produkter i deras erbjudande är bland annat material från R-Tape, Stahls, Dataplot, Lintec, ATgraphix och Poli-Tape.

Uppköpet av den norska distributören gör att företaget nu spinner vidare på förvärvet av Schneidler Grafiska förra året. Ett drag som gjordes för att kunna bearbeta såväl den norska som svenska marknaden.

Enligt R&D Spandex kommer både Schneidler Grafiska och Skangraf fortsätta arbeta under egna namn och på egna platser. Dock menar företagen att de med tiden kommer dra nytta av varandras expertis i det ingångna partnerskapet.

– Det här spännande förvärvet tillåter oss att utöka vår portfölj av produkter och lösningar som vi erbjuder, och kombinera kompetens, service och expertis som finns i båda organisationerna. Det gör att vi kan erbjuda ett enhetligt erbjudande till den norska marknaden. säger Rob Jackson, vice vd på Spandex.

– Jag ser fram emot att fortsätta leda Skangraf som en del av Spandex-organisationen, säger Skangrafs vd och grundare Anne-Lise Torp Sells i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Att vara en del av Spandex-organisationen betyder att vi kan erbjuda ett förbättrat produktsortiment till våra existerande kunder. Att ge dem verktyg för att hjälpa dem att dra nytta av nya affärsmöjligheter.

 

 

Senaste nytt

Agfa utvidgar Anapurna Ciervo-familjen med mindre modeller

Agfa utökar sin Anapurna Ciervo-familj med den nya Ciervo H2050-modellen

AnapurnaCiervo_H2050 (1)
Agfa utvidgar Anapurna Ciervo-familjen med mindre modeller

US-AB gör investeringar i nya pressar, DTF och efterbehandling

Tryckeriet US-AB satsar på DTF-tryck med sin nya maskin från InkTec. De har också uppgraderat maskinparken med två nya Ricohpressar och en falsmaskin.

US-ABDSC_9620
US-AB gör investeringar i nya pressar, DTF och efterbehandling

Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Vinnare av kategorin Förpackningsdesign i Guldägget blev designbyrån BVD Stockholm för designen till Electrolux Groups varumärke AEG.

guldagget
Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Tufft läge för svensk skogsindustri

Kombinationen av höga kostnader och låg efterfrågan går hårt åt svenska sågverk, massa- och pappersproducenter.

skogen
Tufft läge för svensk skogsindustri

Läs vidare

Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Vinnare av kategorin Förpackningsdesign i Guldägget blev designbyrån BVD Stockholm för designen till Electrolux Groups varumärke AEG.

guldagget
Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Tufft läge för svensk skogsindustri

Kombinationen av höga kostnader och låg efterfrågan går hårt åt svenska sågverk, massa- och pappersproducenter.

skogen
Tufft läge för svensk skogsindustri

Det här bjuder vi på i nya Sign&Print!

Sign&Print nummer 580 är här! Den nya tidningen innehåller bland annat din guide till Fespa i Berlin i maj.

IMG_1669
Det här bjuder vi på i nya Sign&Print!

Uppgraderingar av Colorcut-serien

För tre år sedan blev brittiska Intec Printing Solutions en del av Plockmatic. Det innebar ett tillskott av digitala skärmaskiner i Colorcut-serien.

Plockmatic Colorcut
Uppgraderingar av Colorcut-serien