R&D Spandex gör norskt förvärv

Rob Jackson, vice vd på R&D Spandex.

Skangraf, väletablerad distributör till den norska sign- och displaymarknaden, köps upp av R&D Spandex som därmed stärker upp sin marknadsposition i Norden.

Skangraf har under sina 23 år i branschen arbetat upp sig till runt 1 000 norska kunder. Med utlastning från lagret i Larvik är de en väletablerad distributör inom sign- och display. Företaget står som exklusiv distributör av Orafol sign-, digital- och reflexmaterial och dubbelsidig tejp i Norge. Andra produkter i deras erbjudande är bland annat material från R-Tape, Stahls, Dataplot, Lintec, ATgraphix och Poli-Tape.

Uppköpet av den norska distributören gör att företaget nu spinner vidare på förvärvet av Schneidler Grafiska förra året. Ett drag som gjordes för att kunna bearbeta såväl den norska som svenska marknaden.

Enligt R&D Spandex kommer både Schneidler Grafiska och Skangraf fortsätta arbeta under egna namn och på egna platser. Dock menar företagen att de med tiden kommer dra nytta av varandras expertis i det ingångna partnerskapet.

– Det här spännande förvärvet tillåter oss att utöka vår portfölj av produkter och lösningar som vi erbjuder, och kombinera kompetens, service och expertis som finns i båda organisationerna. Det gör att vi kan erbjuda ett enhetligt erbjudande till den norska marknaden. säger Rob Jackson, vice vd på Spandex.

– Jag ser fram emot att fortsätta leda Skangraf som en del av Spandex-organisationen, säger Skangrafs vd och grundare Anne-Lise Torp Sells i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Att vara en del av Spandex-organisationen betyder att vi kan erbjuda ett förbättrat produktsortiment till våra existerande kunder. Att ge dem verktyg för att hjälpa dem att dra nytta av nya affärsmöjligheter.

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Riktigt lyxiga småserier

Ofta kombineras önskan om exklusiva förpackningar med att upplagan är låg. Kanske bara några tusen eller till och med bara några hundra exemplar. Det är en självklarhet att jobbet ska digitaltryckas. Men hur gör jag med efterbehandlingen, när jag gärna vill ha alla de speciella effekterna? Det där som gör förpackningen exklusiv.

Publicerat av: