Sign&Prints nyhetsbrev har fått en ny design. En bättre överblick av nyheter för läsarna och större exponering för annonsörerna är några av förbättringarna.
Formgivningen på Sign&Prints nyhetsbrev andas ett modernare utseende som dessutom anpassats ytterligare för mobiler och surfplattor. Dels får läsaren en större läsupplevelse och kan ta del av ett mer överskådligt nyhetsflöde, dels ges annonsörer större möjligheter till att synas:
– Jag är otroligt nöjd att vi fått till ett sådant snyggt nyhetsbrev. Det blir en behagligare upplevelse för våra läsare. Helt enkelt ett smartare sätt att utnyttja det format som vi jobbar med, säger projektledaren Johanna Kendrup
Även annonsmöjligheterna blir fler.
– Vi har kommit fram till en lösning som ger våra annonsörer ett bredare utbud av marknadsföringskanaler och ett större mervärde, säger säljansvarige Toivo Persson-Travesset.
Hur kommer annonsörerna märka av dessa förändringar?
– Vi har redan gått ut med information till våra kunder om våra förändrade annonsformat. I stort handlar det om fler exponeringsalternativ som ger ökade möjligheter för en effektiv kommunikation. En nyhet är till exempel att snabbt kunna genomföra kortare informationskampanjer.
Sign&Print är en heltäckande tidning för alla som producerar, publicerar och distribuerar information. En helhetsbevakning av den tekniska och affärsmässiga utvecklingen i en föränderlig grafisk bransch. Det tryckta magasinet utkommer sex gånger om året. Nyhetsbrevet som är kopplat till sajten Signprint.se når ut till drygt 8 750 prenumeranter och skickas ut tre gånger i veckan.