Ny stilig design på nyhetsbrev

Johanna Kendrup och Jesper Kahr Nielsen, projektledare respektive formgivare på AGI Publishing House, har arbetat med Sign & Prints nya design av nyhetsbrevet.

Sign&Prints nyhetsbrev har fått en ny design. En bättre överblick av nyheter för läsarna och större exponering för annonsörerna är några av förbättringarna.

Formgivningen på Sign&Prints nyhetsbrev andas ett modernare utseende som dessutom anpassats ytterligare för mobiler och surfplattor. Dels får läsaren en större läsupplevelse och kan ta del av ett mer överskådligt nyhetsflöde, dels ges annonsörer större möjligheter till att synas:

– Jag är otroligt nöjd att vi fått till ett sådant snyggt nyhetsbrev. Det blir en behagligare upplevelse för våra läsare. Helt enkelt ett smartare sätt att utnyttja det format som vi jobbar med, säger projektledaren Johanna Kendrup

Även annonsmöjligheterna blir fler.

– Vi har kommit fram till en lösning som ger våra annonsörer ett bredare utbud av marknadsföringskanaler och ett större mervärde, säger säljansvarige Toivo Persson-Travesset.

Hur kommer annonsörerna märka av dessa förändringar?

– Vi har redan gått ut med information till våra kunder om våra förändrade annonsformat. I stort handlar det om fler exponeringsalternativ som ger ökade möjligheter för en effektiv kommunikation. En nyhet är till exempel att snabbt kunna genomföra kortare informationskampanjer.

Sign&Print är en heltäckande tidning för alla som producerar, publicerar och distribuerar information. En helhetsbevakning av den tekniska och affärsmässiga utvecklingen i en föränderlig grafisk bransch. Det tryckta magasinet utkommer sex gånger om året. Nyhetsbrevet som är kopplat till sajten Signprint.se når ut till drygt 8 750 prenumeranter och skickas ut tre gånger i veckan.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Skapar dokument – från rådata till godkänt korrektur

EBI erbjuder lösningar med målet att effektivisera grafisk produktion. Nu lägger de in en högre växel för att automatisera trycksaksproduktioner och förenkla för företag att skapa produktionsklara dokument, hela vägen från kundens datakälla till godkänt korrektur. En intäktskälla som den grafiska branschen har missat, menar Adim Lundin på EBI.

Publicerat av: 

Världspremiär för Ricoh och Watkiss

Engelska Watkiss har byggt en online sadelhäft och trekniv till Ricohs flaggskepp – 135-sidors maskinen ProC 9210. Under tre år har Watkiss arbetat med att få fram den här maskinen, som är beräknad att hålla åtminstone två generationer laserskrivare. Så när skrivaren efter fyra-fem år pensioneras, så kopplas en ny maskin till Watkiss.

Publicerat av: 

Säljer för 300 miljoner om året – men har inga egna direktkunder

På väg hem från Norge kom Patrik Sjölin på det nya namnet Addbrand. Han stannade bilen, googlade och saken var klar. Namnet Kuvertteamet gick i graven och ersattes i höstas av ett namn som tål att växa med och som fungerar i alla nordiska länder.

Publicerat av: