Så ger du ditt varumärke en stark identitet

 

12 december är det dags för eventet Cap&design Live där fyra föreläsare ska inspirera deltagare till hur man designar ett framgångsrikt varumärke – från produktutveckling till marknadsföring.

Halvdagseventet Cap&Design Live Identitet ger deltagare ett helhetsgrepp om allt från att skapa varumärken att identifiera sig med, till att bygga varumärken med influencer marketing. Det handlar om att dra nytta om dagens stjärnor på sociala medier – så kallade influencers.  Fyra inspirerande föreläsningar är inplanerade på Bryggarsalen i Stockholm den 12 december. Det står även mingel, fika och nätverkande på schemat. Anmälan görs här.

Fran Merino, Design Director på den globala kreativa byrån Fjord, tar deltagarna med på en utforskande session in i “ The fourth era of branding”. Hur man bör gå till botten och syna sitt varumärke för att kunna erbjuda en unik identitet och ett varumärke som genomsyras av trovärdighet. Fran Merino har de senaste 15 åren mejslat fram design till bland annat Nokia, Ericsson, Movistar, BBC, Thomson Reuters, Canal +, MTV och H&M.

 

 

Trygg-Hansa har jobbat med att bygga nära relationer med några utvalda influencers under många år och idag är sådana samarbeten en naturlig del i de flesta stora kommunikationsinitiativen. För försäkringsbolaget handlar det exempelvis om att skapa värdeskapande kommunikation och livsviktiga budskap avseende exempelvis första hjälpen för barn, brandövningar och babysim. Barnens försäkringsexpert Alexandra Gahnström och Hanna Axelsson, kommunikationschef på Trygg-Hansa, berättar om denna typ av marknadsföring och hur det fungerar i praktiken.

 

Byrån Söderhavet berättar om arbetet med att ta fram varumärkesidentiteten för klockvarumärket Nicole Vienna. Vikten av att arbeta nära med kunden hela vägen från produktutveckling till marknadsföring via sociala medier och försäljning via e-handel. Från idé till lansering i 17 länder på sex månader. Talarna från Söderhavet är Erik Lidsheim, Brand strategist, founder samt Petter Eklund, Senior designer.

 

Camilla Frederiksen, Strategy director på den Köpenhamnsbaserade varumärkesbyrån Stereo Associates, delar med sig av sina erfarenheter kring hur man arbetar med varumärkesdesign och varumärkeskommunikation på strategisk nivå för att engagera människor, bygga upp en identitet och stärka verksamheten.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Fördjupar strategiskt samarbete inom skärning

ACG Nyström blir exklusiv leverantör av Eastman Machine Companys automatiserade linje av skärmaskiner i Skandinavien, Baltikum och Ukraina. Det innebär att det svenska företaget kommer att fungera som ett nav för import av utrustning, delar och förbrukningsvaror, vilket ska resultera i kortare ledtider och direkta leveranser.

Publicerat av: 

Designtävling: ”Jag ville skapa något oväntat”

Printpower Awards är tävlingen för elever från Sveriges ledande design- och konstskolor. Tävlingen anordnas av Grafiska företagen och Fespa-föreningen sedan över 20 år tillbaka, och går ut på att plocka fram den bästa printidén utifrån ett specifikt tema. En av vinnarna blev Agnes Dalunde, vars provokativa design föll juryn i smaken.

Publicerat av: