Kulturreklam affischerar exklusivt

Kulturreklam breddar sin portfölj med marknadsföring i offentlig miljö som är öronmärkt för kultur, idrott, välgörenhet och aktiviteter riktade mot barn.

Kulturreklam får ensamrätt att marknadsföra kultur, event och idrott med evenemangstavlor och affischer i Stockholm.

Kulturreklam tar hand om – efter att de har mottagit original – affischtryck i fyrfärg, skärning samt uppsättning. De ansvarar även för att ta ner och skicka affischer till återvinningen efter affischeringsperiodens slut. Kulturreklam skriver i ett pressmeddelande att de nu får ensamrätt på att pryda Stockholm med evenemangsbaners och affischer. Det gäller affischer i olika storlekar på lyktstolpar utmed vältrafikerade gatu- och bilstråk samt infartsleder i Stockholms innerstad.

Carl Jurell, vd på Kulturreklam:
– Breddningen av tjänsteportföljen ligger helt i linje med vår målsättning att bli den naturliga marknadsföringspartnern för alla aktörer inom vårt segment som önskar synlighet och närvaro i det offentliga rummet, säger han.

Marknadsföringen sker bland annat med dubbelsidiga kulturtavlor i affischformat på lyktstolpar längs populära gång- och bilstråk.

– Genom ensamrätt på de främsta utomhusytorna riktade mot vår målgrupp så kan vi skräddarsy kampanjer som passar alla evenemangsproducenter, stora som små.

Denna typ av affischering har länge funnits i bland annat Berlin, Amsterdam och Bryssel. Sedan 2012 finns den Stockholm. Marknadsföringen är öronmärkt för kultur, idrott, välgörenhet samt aktiviteter riktade mot barn. Det hela möjliggörs i samarbete med bland andra Ellevio, Stockholms stad, Trafikverket, Jernhusen, Stockholm Parkering och Kulturdirekt.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Allvarlig olycka i Kina påverkar priset på tryckfärger globalt

I slutet av mars inträffade en allvarlig olycka vid kemikalieföretaget Jiangsu Tianjiayi Chemical i Kina. Förutom de många omkomna och skadade i olyckan har det också en allvarlig inverkan på den globala råvarukedjan, inklusive material som används i uv-tryckfärger, skriver Flint Group i ett pressmeddelande.

Publicerat av: 

Umeåtryckeri ska modernisera

NRA Repro har mycket på sin att göra-lista. I det korta perspektivet ska de ställa om till mer rationella arbetsflöden för att möta efterfrågan på små serier och snabba leveranser. På några års sikt planeras flytt till nybyggda lokaler som ska öppna upp för ett mer lean-inspirerat produktionsflöde.

Publicerat av: 

Plockmatic släpper vattenbaserat lackverk

Plockmatic Industrial fortsätter utvecklingsresan med Argos Solutions och presenterar en vattenbaserad lösning speciellt utvecklad för lackning av digitaltryckta förpackningar.
– Jag vet att intresset kommer att vara stort även från andra områden, då vi här har en miljövänlig och kostnadseffektiv lösning, säger Tommy Segelberg, ansvarig för Plockmatic Industrial.

Publicerat av: