Kulturreklam affischerar exklusivt

Kulturreklam breddar sin portfölj med marknadsföring i offentlig miljö som är öronmärkt för kultur, idrott, välgörenhet och aktiviteter riktade mot barn.

Kulturreklam får ensamrätt att marknadsföra kultur, event och idrott med evenemangstavlor och affischer i Stockholm.

Kulturreklam tar hand om – efter att de har mottagit original – affischtryck i fyrfärg, skärning samt uppsättning. De ansvarar även för att ta ner och skicka affischer till återvinningen efter affischeringsperiodens slut. Kulturreklam skriver i ett pressmeddelande att de nu får ensamrätt på att pryda Stockholm med evenemangsbaners och affischer. Det gäller affischer i olika storlekar på lyktstolpar utmed vältrafikerade gatu- och bilstråk samt infartsleder i Stockholms innerstad.

Carl Jurell, vd på Kulturreklam:
– Breddningen av tjänsteportföljen ligger helt i linje med vår målsättning att bli den naturliga marknadsföringspartnern för alla aktörer inom vårt segment som önskar synlighet och närvaro i det offentliga rummet, säger han.

Marknadsföringen sker bland annat med dubbelsidiga kulturtavlor i affischformat på lyktstolpar längs populära gång- och bilstråk.

– Genom ensamrätt på de främsta utomhusytorna riktade mot vår målgrupp så kan vi skräddarsy kampanjer som passar alla evenemangsproducenter, stora som små.

Denna typ av affischering har länge funnits i bland annat Berlin, Amsterdam och Bryssel. Sedan 2012 finns den Stockholm. Marknadsföringen är öronmärkt för kultur, idrott, välgörenhet samt aktiviteter riktade mot barn. Det hela möjliggörs i samarbete med bland andra Ellevio, Stockholms stad, Trafikverket, Jernhusen, Stockholm Parkering och Kulturdirekt.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Talarna som ska inspirera

Sign&Print Scandinavias tre mässdagar bjuder titt som tätt på intressanta seminarier som är relevanta för den grafiska branschen och alla besökare. Föredragen bjuder in till en salig blandning av kreativitet, trender, tendenser, teknik och debatt.

Publicerat av: