tisdag 16. augusti – vecka 33
Bröderna Per och Sam Hansson på H-tryck satsar på att korta ledtiderna med Canons Océ Varioprint i300.
H-tryck investerar i den arkmatade bläckstråleskrivaren Océ Varioprint i300 med tillhörande efterbearbetning.
Sam och Per Hansson på H-tryck spanade in Océ Varioprint i300 i drift i tillverkaren Canons showroom i Poing utanför München. Nu har Markarydstryckeriet tagit beslutet att investera.
– Vi funderade mellan ark och rulle men kom fram till att den här passar våra produkter, säger Sam Hansson.
H-tryck köper Océ Varioprint i300.
i300 med sin bläckstråleteknik Océ skriver ut upp till 300 A4-sidor per minut. Formaten sträcker sig upp till B3. Till färgbläckstrålelösningen väljer de att koppla på en perforeringsenhet med stansning och häftning.
– Det är spännande. Det är ingen annan som har det idag.
Sam Hansson säger att de kommer köra en blandad produktion, allt från manualer till olika trycksaker i fyrfärgstryck. Han ser flera möjligheter med installationen som kommer vara i drift i januari.
– Vi kommer korta ledtiderna och kommer att kunna producera mer och erbjuda produkter till ett billigare pris.
Maskinerna leasas över fem år och investeringen uppgår till runt 10 miljoner kronor.
Ett längre reportage om H-tryck kan läsas i senaste numret av Sign&Print.
Hastighet, kvalitet och tillförlitlighet. Det är tre ord som Ricoh använder för att beskriva nya Ricoh Pro VC7000e, en helautomatisk press som bygger vidare på tidigare rullskrivare i serien med kontinuerlig inkjetteknik.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 12. augusti, 2022
Alla åldersgrupper engagerar sig i kundkommunikation som hamnar i brevlådan, inklusive generation Z och millennials, visar en brittisk undersökning beställd av Royal Mail.
Publicerat av:Claes Nordström | claes.nordstrom@agi.se| 11. augusti, 2022
Sign&Print skrev förra året om Grizzly i Östersund som då köpte – inte bara en utan två – HP latex-skrivare. I början av sommaren var det dags för nästa investering, en flatbäddsskrivare från Epson, och i höst ska maskinparken förnyas ytterligare.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 9. augusti, 2022
Efter rekordsiffror i maj backade medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges mediebyråers medlemmar, under juni och juli med 8,3 procent jämfört med förra sommaren. Kategorin utomhus/trafikreklam fortsätter dock att öka medan DR/annonsblad uppvisar dystra siffror.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 9. augusti, 2022
Storbildsbolaget i Helsingborg är ute på en intensiv tillväxtresa. I slutet av året går flytten till nya moderna lokaler och för att stärka upp på personalsidan har fem nyanställda börjat på företaget under våren.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 2. augusti, 2022
AGI Publishing House AB | Altonagatan 5 | 211 38 Malmö | Sverige