Exklusiv upplaga – ända in i kaklet

PUBLICERAD: 20 december 2017
UPPDATERAD: 20 december
Hylte-Tryck tryckte en exklusiv upplaga, 1000 exemplar, till årets produktkatalog från Dekora.

I Hyltebruk trycks varje år Dekoras produktkatalog innehållande inspiration om kakel, klinker och mosaik. Denna gång togs den även fram i en exklusivare version.

Dekoras nya produktkatalog trycktes i offset och kommer i 30 000 exemplar. Den består av 300 sidor plus omslag, fylld med inspiration kring kakel, klinker och mosaik samt produktnyheter. De första 64 sidorna innehåller redaktionellt material som tryckts på obestruket papper. Resterande sidor med produktinformation trycktes på Silk-papper. Till årets katalog valde man att 1 000 av dessa exemplar skulle tas fram i en exklusivare variant, bunden med hårdband.

Dekorakatalogen är på 300 sidor plus omslag.

Katalogerna levereras till Dekora i speciellt framtagna lådor med tryckta etiketter som sedan levereras ut till återförsäljarna. Hylte-Tryck har haft förtroendet att trycka katalogen i flera år. Produktionen blir större i omfång och storlek för varje gång, säger platschefen  Lars Svensson på Hylte tryck

– Katalogen innebär runt 100 timmar i ren tryckningstid, vilket är en stor produktion med svenska mått. Men för oss med hög kapacitet, som hanterar både små och stora uppdrag, passar det perfekt, säger Lars Svensson, platschef på Hylte Tryck.

Omslaget gjordes i textil med svart foliering och mattlaminering. Den ordinarie katalogen är bunden med Fadenziegel-bindning och den limiterade upplagan är linnetrådshäftad med hårdband.

Läs vidare

Swissqprint visar hela produktlinjen

Mycket vatten har flutit under broarna sedan Drupa arrangerades senast för åtta år sedan. Swissqprint, som har sitt huvudkontor vid Rhens västra sida i Schweiz, kommer på årets mässa att visa de innovationer som utvecklats under de åren.
swissqprint-fespa

Plockmatic firar jämnt med all time high

I år är det 50 år sedan Plockmatic startades. Sedan dess har företag växt till en stor global spelare inom dokumenthantering med en bred produktportfölj. Sign&Print har intervjuat vd:n Jan Marstorp om den resan och vägen framåt.
Plockmatic kollage

Heidelberg vill förlösa din potential

Det blir världspremiär för den nya generationen av Speedmaster XL 106 på Drupa. Pressen ska möjliggöra autonomt tryck även inom förpackningsproduktion.
FotoJet-(76)

ECO3 lanserar processfri offsetplåt

ECO3 lanserar en processfri offsetplåt för en simplare och smartare tryckprocess. Den erbjuder bred tryckbredd, stabil bildkontrast och enastående resistans mot repor, enligt tillverkaren.
ECO3-Eclipse-Pro-ctp-3000x2250

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)