Exklusiv upplaga – ända in i kaklet

Hylte-Tryck tryckte en exklusiv upplaga, 1000 exemplar, till årets produktkatalog från Dekora.

I Hyltebruk trycks varje år Dekoras produktkatalog innehållande inspiration om kakel, klinker och mosaik. Denna gång togs den även fram i en exklusivare version.

Dekoras nya produktkatalog trycktes i offset och kommer i 30 000 exemplar. Den består av 300 sidor plus omslag, fylld med inspiration kring kakel, klinker och mosaik samt produktnyheter. De första 64 sidorna innehåller redaktionellt material som tryckts på obestruket papper. Resterande sidor med produktinformation trycktes på Silk-papper. Till årets katalog valde man att 1 000 av dessa exemplar skulle tas fram i en exklusivare variant, bunden med hårdband.

Dekorakatalogen är på 300 sidor plus omslag.

Katalogerna levereras till Dekora i speciellt framtagna lådor med tryckta etiketter som sedan levereras ut till återförsäljarna. Hylte-Tryck har haft förtroendet att trycka katalogen i flera år. Produktionen blir större i omfång och storlek för varje gång, säger platschefen  Lars Svensson på Hylte tryck

– Katalogen innebär runt 100 timmar i ren tryckningstid, vilket är en stor produktion med svenska mått. Men för oss med hög kapacitet, som hanterar både små och stora uppdrag, passar det perfekt, säger Lars Svensson, platschef på Hylte Tryck.

Omslaget gjordes i textil med svart foliering och mattlaminering. Den ordinarie katalogen är bunden med Fadenziegel-bindning och den limiterade upplagan är linnetrådshäftad med hårdband.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Grafisk lärobok – nu med Clickable Paper

Introduction to Graphic Communication släpps i en ny uppdaterad utgåva – denna gång med Ricohs Clickable Paper.

– Boken täcker in de flesta ämnen inom grafisk kommunikation – från äldre tekniker med mycket spännande historia till färghantering och olika tryckprocesser, säger Erik Barö på Ricoh.

Publicerat av: 

”Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna”

PÅ Media installerar en sjufärgs digital offsetpress för att kunna göra effektfulla tryck på substrat ända upp till 600 mikron.
– Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna och att ge övriga kunder möjlighet att göra mer spännande trycksaker, säger Thomas Pall, vd för PÅ Media. 

Publicerat av: