Exklusiv upplaga – ända in i kaklet

PUBLICERAD: 20 december 2017
UPPDATERAD: 20 december
Hylte-Tryck tryckte en exklusiv upplaga, 1000 exemplar, till årets produktkatalog från Dekora.

I Hyltebruk trycks varje år Dekoras produktkatalog innehållande inspiration om kakel, klinker och mosaik. Denna gång togs den även fram i en exklusivare version.

Dekoras nya produktkatalog trycktes i offset och kommer i 30 000 exemplar. Den består av 300 sidor plus omslag, fylld med inspiration kring kakel, klinker och mosaik samt produktnyheter. De första 64 sidorna innehåller redaktionellt material som tryckts på obestruket papper. Resterande sidor med produktinformation trycktes på Silk-papper. Till årets katalog valde man att 1 000 av dessa exemplar skulle tas fram i en exklusivare variant, bunden med hårdband.

Dekorakatalogen är på 300 sidor plus omslag.

Katalogerna levereras till Dekora i speciellt framtagna lådor med tryckta etiketter som sedan levereras ut till återförsäljarna. Hylte-Tryck har haft förtroendet att trycka katalogen i flera år. Produktionen blir större i omfång och storlek för varje gång, säger platschefen  Lars Svensson på Hylte tryck

– Katalogen innebär runt 100 timmar i ren tryckningstid, vilket är en stor produktion med svenska mått. Men för oss med hög kapacitet, som hanterar både små och stora uppdrag, passar det perfekt, säger Lars Svensson, platschef på Hylte Tryck.

Omslaget gjordes i textil med svart foliering och mattlaminering. Den ordinarie katalogen är bunden med Fadenziegel-bindning och den limiterade upplagan är linnetrådshäftad med hårdband.

Läs vidare

Scandrafts nya maskinsatsning

Scandraft laddar för Öppet hus på fredag. Då kommer de visa upp sin nya satsning på maskinförsäljning.
DSC_4436

Canon skördar frukterna av lyckat Drupa

Canon har anordnat ”post Drupa-event” i Stockholm, Göteborg och Malmö för att ge sina kunder som inte var på plats en chans att se de viktigaste nyheterna de visade på mässan. Företaget gjorde en bra mässa men vilken maskin drog egentligen till sig mest intresse bland de svenska kunderna?
_MG_2113

Johnnys kopiering köper broschyrhäft från Plockmatic

Maskinen har redan gett nya kunder för tryckeriet i Lidköping.
Johnnys1

Tryckfärg sparas med spiraler istället för punkter

Rotations- och förpackningstryckerier kan dra nytta av SPIR@L, en ny rasterteknologi som har utvecklats av ECO3.
els-van-cauwenberghe

Senaste nytt

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Fujifilms Tommy Segelberg får nytt internationellt toppjobb

– Det är kul att Fujifilm visar att man kan växa inom bolaget, säger Tommy Segelberg, till Sign&Print.
Tommy_Segelberg

Antalis förvärvar Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen

– Det är viktigt för oss att behålla starka positioner på våra marknader och förbättra lönsamheten för vår kontorspappersverksamhet, säger Hervé Poncin, vd för Antalis.
FotoJet---2024-10-02T132714.194

Ricoh satsar på AV-lösningar i nytt samarbete med LG

Ricoh och LG ingår ett globalt partnerskap med LG. Genom att kombinera Ricohs kommunikationstjänster med LGs displayprodukter stärker de sin kapacitet inom AV-lösningar på arbetsplatser.
LGE-picture_tcm96-86922