Vitare vit i uppgradering av folier

Avery Dennison uppgraderar sina printfolier MPI 3000 och 3020, som ingår i MPI 3000-serien. Detta innebär att både blanka och matta folier får ett nytt vitare ytmaterial.

Henrik Lindvall är vd och försäljningschef på Folie & Papper i Göteborg.

– Skillnaden blir framför allt ett bättre ytskikt och därmed ett bättre printresultat. Vi arbetar hela tiden i nära samarbete med kunden och lyssnar till vad de efterfrågar. I detta fall har det varit en vilja att få en ännu vitare vit i folien och bättre stuns i färgerna, säger Henrik Lindvall, vd och försäljningschef på Folie & Papper i Göteborg, som är återförsäljare av printfolierna.

Foliernas förbättrade egenskaper ger enligt tillverkaren en bättre hållbarhet, hög kvalitet och en adhesion som gör dem enkla att demontera. Folierna kan användas till alla former av korttidsdekor och har en garanterad hållbarhet i upp till två år efter utskrift. Printfolierna ingår i MPI-3000 serien och släpps på marknaden i början av mars.

De nya uppgraderade folierna i MPI 3000-serien har två års hållbarhet.

– Vi strävar efter att skapa en produkt som ska vara så lik våra premiumprodukter i egenskaperna som möjligt, samtidigt som den ska vara ett ekonomiskt alternativ. Man kan säga att det helt enkelt har varit en naturlig utveckling av produkten, säger Henrik Lindvall.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Skapar dokument – från rådata till godkänt korrektur

EBI erbjuder lösningar med målet att effektivisera grafisk produktion. Nu lägger de in en högre växel för att automatisera trycksaksproduktioner och förenkla för företag att skapa produktionsklara dokument, hela vägen från kundens datakälla till godkänt korrektur. En intäktskälla som den grafiska branschen har missat, menar Adim Lundin på EBI.

Publicerat av: 

Världspremiär för Ricoh och Watkiss

Engelska Watkiss har byggt en online sadelhäft och trekniv till Ricohs flaggskepp – 135-sidors maskinen ProC 9210. Under tre år har Watkiss arbetat med att få fram den här maskinen, som är beräknad att hålla åtminstone två generationer laserskrivare. Så när skrivaren efter fyra-fem år pensioneras, så kopplas en ny maskin till Watkiss.

Publicerat av: 

Säljer för 300 miljoner om året – men har inga egna direktkunder

På väg hem från Norge kom Patrik Sjölin på det nya namnet Addbrand. Han stannade bilen, googlade och saken var klar. Namnet Kuvertteamet gick i graven och ersattes i höstas av ett namn som tål att växa med och som fungerar i alla nordiska länder.

Publicerat av: