Vitare vit i uppgradering av folier

Avery Dennison uppgraderar sina printfolier MPI 3000 och 3020, som ingår i MPI 3000-serien. Detta innebär att både blanka och matta folier får ett nytt vitare ytmaterial.

Henrik Lindvall är vd och försäljningschef på Folie & Papper i Göteborg.

– Skillnaden blir framför allt ett bättre ytskikt och därmed ett bättre printresultat. Vi arbetar hela tiden i nära samarbete med kunden och lyssnar till vad de efterfrågar. I detta fall har det varit en vilja att få en ännu vitare vit i folien och bättre stuns i färgerna, säger Henrik Lindvall, vd och försäljningschef på Folie & Papper i Göteborg, som är återförsäljare av printfolierna.

Foliernas förbättrade egenskaper ger enligt tillverkaren en bättre hållbarhet, hög kvalitet och en adhesion som gör dem enkla att demontera. Folierna kan användas till alla former av korttidsdekor och har en garanterad hållbarhet i upp till två år efter utskrift. Printfolierna ingår i MPI-3000 serien och släpps på marknaden i början av mars.

De nya uppgraderade folierna i MPI 3000-serien har två års hållbarhet.

– Vi strävar efter att skapa en produkt som ska vara så lik våra premiumprodukter i egenskaperna som möjligt, samtidigt som den ska vara ett ekonomiskt alternativ. Man kan säga att det helt enkelt har varit en naturlig utveckling av produkten, säger Henrik Lindvall.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Grafisk lärobok – nu med Clickable Paper

Introduction to Graphic Communication släpps i en ny uppdaterad utgåva – denna gång med Ricohs Clickable Paper.

– Boken täcker in de flesta ämnen inom grafisk kommunikation – från äldre tekniker med mycket spännande historia till färghantering och olika tryckprocesser, säger Erik Barö på Ricoh.

Publicerat av: 

”Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna”

PÅ Media installerar en sjufärgs digital offsetpress för att kunna göra effektfulla tryck på substrat ända upp till 600 mikron.
– Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna och att ge övriga kunder möjlighet att göra mer spännande trycksaker, säger Thomas Pall, vd för PÅ Media. 

Publicerat av: