Focus Neon levererar skyltning, både interiör och exteriör till en ny asiatisk restaurangkedja som expanderar sig i Sverige.
Den asiatiska restaurangkedjan planerar att öppna upp 25 nya restauranger i Sverige de närmaste fem åren. Målet är att etablera fem nya restauranger per år. Förtroendet som skyltningspartner gick till det Stockholmsbaserade företaget Focus Neon som är en leverantör av kundanpassade skyltlösningar och visuell kommunikation.
Första restaurangen öppnade i början av februari i Nordstan, Göteborg. Wokis koncept och atmosfär har en skandinavisk-asiatisk touch. Focus Neon har bland annat tagit fram tydliga innerbelysta fasadskyltar i klarröd akryl. Skyltarna speglar varumärkets profilering i alla andra sammanhang som hemsida, reklam och hänvisningsskyltar inne i restaurangen. Informationsskyltar på entrédörrarna ska underlätta för kunder att snabbt komma underfund med hur en beställning går till. Interiören är genomgående i klarröda, vita och svarta kulörer. Menyn finns på en stor väggtavla bakom kassan. Tavlan är försedd med en magnetisk yta och maträtterna på menyn kan på så sätt smidigt och lätt bytas ut. Väggarna pryds av dukskyltar med asiatiska citymotiv.
– Wokis koncept är okomplicerat och mycket stilrent. Enkelheten och funktionaliteten återspeglas i våra materialval till allt från fasadskyltar till menytavlor. Vi valde dukskyltar för den trevliga känslan och att det ska vara enkelt att byta motiv, säger Carl Granöö, försäljningschef på Focus Neon.
Nästa restaurang ska enligt Woki öppna i sommar i centrala Malmö, mitt emot Hansagallerian.
– Vi vill få besökaren att omedelbart förstå konceptet. Woki är ingen snabbmatskedja, utan erbjuder snarare god och prisvärd mat som serveras snabbt, säger Paula Röhss, chef för koncept och kommunikation på Woki.