De blir skyltpartner till ny restaurangkedja

PUBLICERAD: 21 februari 2018
UPPDATERAD: 21 februari
Focus Neon har fått förtroendet som skyltpartner till restaurangkedjan Woki som planerar att öppna 25 restauranger i Sverige inom fem år.

Focus Neon levererar skyltning, både interiör och exteriör till en ny asiatisk restaurangkedja som expanderar sig i Sverige.

Den asiatiska restaurangkedjan planerar att öppna upp 25 nya restauranger i Sverige de närmaste fem åren. Målet är att etablera fem nya restauranger per år. Förtroendet som skyltningspartner gick till det Stockholmsbaserade företaget Focus Neon som är en leverantör av kundanpassade skyltlösningar och visuell kommunikation.

Första restaurangen öppnade i början av februari i Nordstan, Göteborg. Wokis koncept och atmosfär har en skandinavisk-asiatisk touch. Focus Neon har bland annat tagit fram tydliga innerbelysta fasadskyltar i klarröd akryl. Skyltarna speglar varumärkets profilering i alla andra sammanhang som hemsida, reklam och hänvisningsskyltar inne i restaurangen. Informationsskyltar på entrédörrarna ska underlätta för kunder att snabbt komma underfund med hur en beställning går till. Interiören är genomgående i klarröda, vita och svarta kulörer. Menyn finns på en stor väggtavla bakom kassan. Tavlan är försedd med en magnetisk yta och maträtterna på menyn kan på så sätt smidigt och lätt bytas ut. Väggarna pryds av dukskyltar med asiatiska citymotiv.

Carl Granöö, försäljningschef på Focus Neon.

– Wokis koncept är okomplicerat och mycket stilrent. Enkelheten och funktionaliteten återspeglas i våra materialval till allt från fasadskyltar till menytavlor. Vi valde dukskyltar för den trevliga känslan och att det ska vara enkelt att byta motiv, säger Carl Granöö, försäljningschef på Focus Neon.

Nästa restaurang ska enligt Woki öppna i sommar i centrala Malmö, mitt emot Hansagallerian.

– Vi vill få besökaren att omedelbart förstå konceptet. Woki är ingen snabbmatskedja, utan erbjuder snarare god och prisvärd mat som serveras snabbt, säger Paula Röhss, chef för koncept och kommunikation på Woki.

 

Läs vidare

Signcore bjuder in till öppet hus

Maskinåterförsäljaren fyller ett år. VD Robert Nyblom om:
✔Programmet på Öppet hus ✔Den kaotiska starten ✔Bolagets egen DTF-film

IMG_6172wb

Mimaki lanserar två eco-solventskrivare

Mimaki lanserar två nya skrivare i eco-solventserien CJV-200 för skyltmakare.

Skärmavbild-2025-03-10-kl.-15.54.29

Iskall precision när storsäljare får efterträdare

Nya Epson SC-S7100 är en fyrfärgs eco-solventskrivare med bland annat ny teknik för skrivhuvudena och förbättrad produktivitet.

s7100_right-printsample-hires

Mimaki om Montera får välja

Montera har satsat på Mimaki i maskinparken. De har både en planskrivare och en riktigt bred storformatsskrivare. Det gör att de kan producera många olika typer av applikationer i samma maskiner.

montera-collage

Senaste nytt

Signcore bjuder in till öppet hus

Maskinåterförsäljaren fyller ett år. VD Robert Nyblom om:
✔Programmet på Öppet hus ✔Den kaotiska starten ✔Bolagets egen DTF-film

IMG_6172wb

Mystery wrap-tävling orsakade nervösa skratt

Under onsdagen hölls Spandex tävling ”The Spandex Mystery Wrap Competition” på Sign Print & Promotion i Oslo. När det mystiska objektet som skulle folieras blev avslöjat så var det många som drog på smilbanden.

Wrap-4

Mimaki lanserar två eco-solventskrivare

Mimaki lanserar två nya skrivare i eco-solventserien CJV-200 för skyltmakare.

Skärmavbild-2025-03-10-kl.-15.54.29

Canon-chefen: ”Inkjet rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus