De blir skyltpartner till ny restaurangkedja

PUBLICERAD: 21 februari 2018
UPPDATERAD: 21 februari
Focus Neon har fått förtroendet som skyltpartner till restaurangkedjan Woki som planerar att öppna 25 restauranger i Sverige inom fem år.

Focus Neon levererar skyltning, både interiör och exteriör till en ny asiatisk restaurangkedja som expanderar sig i Sverige.

Den asiatiska restaurangkedjan planerar att öppna upp 25 nya restauranger i Sverige de närmaste fem åren. Målet är att etablera fem nya restauranger per år. Förtroendet som skyltningspartner gick till det Stockholmsbaserade företaget Focus Neon som är en leverantör av kundanpassade skyltlösningar och visuell kommunikation.

Första restaurangen öppnade i början av februari i Nordstan, Göteborg. Wokis koncept och atmosfär har en skandinavisk-asiatisk touch. Focus Neon har bland annat tagit fram tydliga innerbelysta fasadskyltar i klarröd akryl. Skyltarna speglar varumärkets profilering i alla andra sammanhang som hemsida, reklam och hänvisningsskyltar inne i restaurangen. Informationsskyltar på entrédörrarna ska underlätta för kunder att snabbt komma underfund med hur en beställning går till. Interiören är genomgående i klarröda, vita och svarta kulörer. Menyn finns på en stor väggtavla bakom kassan. Tavlan är försedd med en magnetisk yta och maträtterna på menyn kan på så sätt smidigt och lätt bytas ut. Väggarna pryds av dukskyltar med asiatiska citymotiv.

Carl Granöö, försäljningschef på Focus Neon.

– Wokis koncept är okomplicerat och mycket stilrent. Enkelheten och funktionaliteten återspeglas i våra materialval till allt från fasadskyltar till menytavlor. Vi valde dukskyltar för den trevliga känslan och att det ska vara enkelt att byta motiv, säger Carl Granöö, försäljningschef på Focus Neon.

Nästa restaurang ska enligt Woki öppna i sommar i centrala Malmö, mitt emot Hansagallerian.

– Vi vill få besökaren att omedelbart förstå konceptet. Woki är ingen snabbmatskedja, utan erbjuder snarare god och prisvärd mat som serveras snabbt, säger Paula Röhss, chef för koncept och kommunikation på Woki.

 

Läs vidare

Alvöen förstärker teamet efter ökad orderingång

Alvöen är inne på sitt femte verksamhetsår i Sverige och utvecklingen har gått i snabb takt. Nästa steg är att stärka serviceteamet och utöka lokalerna utanför Borås. 
alvoen_kennethnilsson ver 2

Storbildsbolaget vill synas mer mot detaljhandeln

Storbildsbolaget har under många år producerat olika typer av mässmaterial. Nu är det dags för Helsingborgsföretaget att själva ställa ut.
Jonas-Hellke

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

Canon inför Drupa: ”Nu kommer ju allt!”

Canon presenterar teknik- och affärsinnovationer på Drupa och har en lång rad nya skrivare att visa upp.
Matteus-Celinski

Senaste nytt

Högpresterande inkjetpress i strålkastarljuset hos Kodak

Kodak kommer visa upp en mängd produkter som är konstruerade för att hjälpa tryckerier att bli mer lönsamma när branschen förändras.
Kodak_drupa-2024-booth_

Alvöen förstärker teamet efter ökad orderingång

Alvöen är inne på sitt femte verksamhetsår i Sverige och utvecklingen har gått i snabb takt. Nästa steg är att stärka serviceteamet och utöka lokalerna utanför Borås. 
alvoen_kennethnilsson ver 2

Vilda maskinnyheter från Ricoh

Med en drake, en örn och en jaguar låter Ricoh besökarna få en virtuell och högteknologisk naturupplevelse i österländsk miljö i sin monter på Drupa.
webb-ricoh

Storbildsbolaget vill synas mer mot detaljhandeln

Storbildsbolaget har under många år producerat olika typer av mässmaterial. Nu är det dags för Helsingborgsföretaget att själva ställa ut.
Jonas-Hellke