De blir skyltpartner till ny restaurangkedja

Focus Neon har fått förtroendet som skyltpartner till restaurangkedjan Woki som planerar att öppna 25 restauranger i Sverige inom fem år.

Focus Neon levererar skyltning, både interiör och exteriör till en ny asiatisk restaurangkedja som expanderar sig i Sverige.

Den asiatiska restaurangkedjan planerar att öppna upp 25 nya restauranger i Sverige de närmaste fem åren. Målet är att etablera fem nya restauranger per år. Förtroendet som skyltningspartner gick till det Stockholmsbaserade företaget Focus Neon som är en leverantör av kundanpassade skyltlösningar och visuell kommunikation.

Första restaurangen öppnade i början av februari i Nordstan, Göteborg. Wokis koncept och atmosfär har en skandinavisk-asiatisk touch. Focus Neon har bland annat tagit fram tydliga innerbelysta fasadskyltar i klarröd akryl. Skyltarna speglar varumärkets profilering i alla andra sammanhang som hemsida, reklam och hänvisningsskyltar inne i restaurangen. Informationsskyltar på entrédörrarna ska underlätta för kunder att snabbt komma underfund med hur en beställning går till. Interiören är genomgående i klarröda, vita och svarta kulörer. Menyn finns på en stor väggtavla bakom kassan. Tavlan är försedd med en magnetisk yta och maträtterna på menyn kan på så sätt smidigt och lätt bytas ut. Väggarna pryds av dukskyltar med asiatiska citymotiv.

Carl Granöö, försäljningschef på Focus Neon.

– Wokis koncept är okomplicerat och mycket stilrent. Enkelheten och funktionaliteten återspeglas i våra materialval till allt från fasadskyltar till menytavlor. Vi valde dukskyltar för den trevliga känslan och att det ska vara enkelt att byta motiv, säger Carl Granöö, försäljningschef på Focus Neon.

Nästa restaurang ska enligt Woki öppna i sommar i centrala Malmö, mitt emot Hansagallerian.

– Vi vill få besökaren att omedelbart förstå konceptet. Woki är ingen snabbmatskedja, utan erbjuder snarare god och prisvärd mat som serveras snabbt, säger Paula Röhss, chef för koncept och kommunikation på Woki.

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Canon LabelStream 4000 visas för nordiska mässpubliken

Canon lägger allt krut på en enda maskin under Packnorth den 10–12 maj. Canon LabelStream 4000, en spännande etikettpress som lanserades år 2019, har nu börjat hitta ut på marknader i Europa. Norden är ännu ett orört område, men Canon hoppas kunna lägga grunden för kommande installationer via Packnorth.

Publicerat av: 

Ricoh utmanar med vattenbaserad bläckskrivare i B2-format

Ricoh presenterar sin första vattenbaserade B2-bläckstråleskrivare med duplex-kapacitet. Den nya skrivaren är utrustad med ny bläck- och härdningsteknik och kan skriva ut på praktiskt taget vilken typ av papper som helst, inklusive bestrukna offsetkvaliteter – utan att använda primer.

Publicerat av: 

Förpackningskonsulter intar mässa

AFRY är ett förhållandevis nytt namn på det vi tidigare kände som Ångpanneföreningen, eller ÅF. När Packnorth arrangeras 10–12 maj är man en av utställarna. Vi frågade de välkända förpackningskonsulterna Niclas Björkholtz och Christian Håkansson om vad som lockar dem med Packnorth och vad man kommer att presentera i sin monter.

Publicerat av: