Stort intresse för Ikeas etikettutmaning

PUBLICERAD: 2 mars 2018
UPPDATERAD: 2 mars

Ikeas utmaning ”Open Innovation Challenges” har efter mer än halva tiden redan genererat en hel del intressanta idéer om smarta etiketter.

– Det har varit ett stort intresse, säger Ikeas Johan Edvardsson.

I december förra året utmanade IKEA olika företag och innovatörer att dela med sig av sina bästa idéer och förslag gällande elektroniska etiketter. Något som Pack Sweden tidigare berättat om. Enligt möbeljätten har utmaningen hittills genererat en hel del intressanta förslag.

– Det har varit ett stort intresse och vi är tacksamma för den fantastiska respons vi har fått. Så här långt är det väldigt blandade nationaliteter som har skickat in bidrag, men bland dessa finns även svenska och nordiska bidrag, säger Johan Edvardsson, strategic dynamic marking program manager för Ikea i Sverige. 

Utmaningen avslutas den 31 mars och följs av att förslagen analyseras tekniskt av en extern partner. Därefter påbörjas en intern urvalsprocess där IKEA väljer ut de lösningar som kommer tas vidare till nästa steg. Vad som sker sedan kommer att bestämmas utifrån bidragets inviduella förutsättningar.

– De är intressanta av olika anledningar, men ett bra skäl är när bidraget kombinerar en än bättre kundupplevelse med smartare sätt att jobba. Utmaningen är öppen till 31 mars, så än finns möjligheten att vara med, säger Johan Edvardsson.

Läs vidare

Storformatsjätten Ackert Reklam börjar med småformat

Storformatsjätten på västkusten, Ackert Reklam, har lite i smyg börjat med småformat. Företaget vill alltid ligga i framkant oavsett om det gäller nya maskiner, automatisering och noggrannhet i både stort och smått. Omsättningen och vinsten ligger på imponerande siffror år efter år, men varför tar de inte nästa kliv?
Acker-stor

Konica Minolta lanserar ny B2 bläckstråleskrivare på Drupa

Med sina 2 400 m2 har Konica Minolta den sjunde största montern på Drupa. 150 personer kommer att ta emot besökarna. En ny B2 bläckstråleskrivare kommer att finnas i montern.
drupa24_konica

Explosivt bidrag vinner Print Power Awards

Designstudenten Isabella Wretman i Stockholm vinner årets Print Power Awards. Årets tema var yttrandefrihet och 22-åringens bidrag "Sprängkraft" föll juryn i smaken. 
isabella1

BCB Tryckeri & Media skalade ner och studsade upp

För tre år sedan stod anrika BCB Tryckeri & Media inför ett avgörande beslut – lägga ner eller anpassa kostymen. Efter att ha sålt av sina offsetpressar, dragit ner på personal och flyttat till mindre lokaler har nu verksamheten studsat uppåt med fina stabila siffror. Det gör att Varbergstryckeriet senare i år kan fira sin 120:e födelsedag.
BCB5

Senaste nytt

Storformatsjätten Ackert Reklam börjar med småformat

Storformatsjätten på västkusten, Ackert Reklam, har lite i smyg börjat med småformat. Företaget vill alltid ligga i framkant oavsett om det gäller nya maskiner, automatisering och noggrannhet i både stort och smått. Omsättningen och vinsten ligger på imponerande siffror år efter år, men varför tar de inte nästa kliv?
Acker-stor

Konica Minolta lanserar ny B2 bläckstråleskrivare på Drupa

Med sina 2 400 m2 har Konica Minolta den sjunde största montern på Drupa. 150 personer kommer att ta emot besökarna. En ny B2 bläckstråleskrivare kommer att finnas i montern.
drupa24_konica

Explosivt bidrag vinner Print Power Awards

Designstudenten Isabella Wretman i Stockholm vinner årets Print Power Awards. Årets tema var yttrandefrihet och 22-åringens bidrag "Sprängkraft" föll juryn i smaken. 
isabella1

BCB Tryckeri & Media skalade ner och studsade upp

För tre år sedan stod anrika BCB Tryckeri & Media inför ett avgörande beslut – lägga ner eller anpassa kostymen. Efter att ha sålt av sina offsetpressar, dragit ner på personal och flyttat till mindre lokaler har nu verksamheten studsat uppåt med fina stabila siffror. Det gör att Varbergstryckeriet senare i år kan fira sin 120:e födelsedag.
BCB5