TMG stärker sin närvaro i huvudstaden

Magnus Claesson, koncernchef på Taberg Media Group AB, säger att Stockholmsmarknaden är jätteviktig.

Taberg Media Group kompletterar sin verksamhet med uppköp av Digaloo AB i Stockholm.

TMG köper upp digitaltryckeriet Digaloo AB. Även om digitaltryck redan är en stor del i moderkoncernens verksamhet, kommer förvärvet innebära att de ökar sin närvaro i Stockholmsregionen.

– För oss som koncern betyder detta väldigt mycket. Vi visar tydligt att vi utvecklar kärnverksamheten och att vi kommer att fortsätta bygga för framtiden. Stockholmsmarknaden är jätteviktig och med Digaloo i koncernen markerar vi även en tydlig inriktning mot hög service och kvalitet, säger Magnus Claesson, koncernchef för Taberg Media Group AB. Mikael Lind som är vice vd för TMG samt vd för dotterbolaget TMG Tabergs instämmer:

– Som ägare känns det fantastiskt att stärka upp och komplettera med Digaloo, ett väldigt fint företag som genomsyras av kvalitet, hög service och engagerade medarbetare.

Digaloo är ett digitaltryckeri baserat i Vasastan i Stockholm. Bolaget som funnits sedan 2002 sysselsätter i dag 28 anställda. Digaloos nuvarande vd och delägare, Jannes Dahlgren, fortsätter att vara vd för bolaget även efter övergången i början av mars.

– Med TMG:s styrka och kompetens inom traditionellt tryck och storformat kommer vi få helt nya utvecklingsmöjligheter vilket känns väldigt inspirerande. Med samma grundvärderingar känns det naturligt och väldigt spännande att bli en del av TMG, säger Jannes Dahlgren.

Taberg Media Group AB har huvudkontoret i småländska Taberg. Totalt i Sverige finns de representerade i Jönköping, Stockholm, Göteborg, Malmö, Växjö, Halmstad och Kumla. Totalt sysselsätter koncernen cirka 160 anställda.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Grafisk lärobok – nu med Clickable Paper

Introduction to Graphic Communication släpps i en ny uppdaterad utgåva – denna gång med Ricohs Clickable Paper.

– Boken täcker in de flesta ämnen inom grafisk kommunikation – från äldre tekniker med mycket spännande historia till färghantering och olika tryckprocesser, säger Erik Barö på Ricoh.

Publicerat av: 

”Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna”

PÅ Media installerar en sjufärgs digital offsetpress för att kunna göra effektfulla tryck på substrat ända upp till 600 mikron.
– Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna och att ge övriga kunder möjlighet att göra mer spännande trycksaker, säger Thomas Pall, vd för PÅ Media. 

Publicerat av: