TMG stärker sin närvaro i huvudstaden

Magnus Claesson, koncernchef på Taberg Media Group AB, säger att Stockholmsmarknaden är jätteviktig.

Taberg Media Group kompletterar sin verksamhet med uppköp av Digaloo AB i Stockholm.

TMG köper upp digitaltryckeriet Digaloo AB. Även om digitaltryck redan är en stor del i moderkoncernens verksamhet, kommer förvärvet innebära att de ökar sin närvaro i Stockholmsregionen.

– För oss som koncern betyder detta väldigt mycket. Vi visar tydligt att vi utvecklar kärnverksamheten och att vi kommer att fortsätta bygga för framtiden. Stockholmsmarknaden är jätteviktig och med Digaloo i koncernen markerar vi även en tydlig inriktning mot hög service och kvalitet, säger Magnus Claesson, koncernchef för Taberg Media Group AB. Mikael Lind som är vice vd för TMG samt vd för dotterbolaget TMG Tabergs instämmer:

– Som ägare känns det fantastiskt att stärka upp och komplettera med Digaloo, ett väldigt fint företag som genomsyras av kvalitet, hög service och engagerade medarbetare.

Digaloo är ett digitaltryckeri baserat i Vasastan i Stockholm. Bolaget som funnits sedan 2002 sysselsätter i dag 28 anställda. Digaloos nuvarande vd och delägare, Jannes Dahlgren, fortsätter att vara vd för bolaget även efter övergången i början av mars.

– Med TMG:s styrka och kompetens inom traditionellt tryck och storformat kommer vi få helt nya utvecklingsmöjligheter vilket känns väldigt inspirerande. Med samma grundvärderingar känns det naturligt och väldigt spännande att bli en del av TMG, säger Jannes Dahlgren.

Taberg Media Group AB har huvudkontoret i småländska Taberg. Totalt i Sverige finns de representerade i Jönköping, Stockholm, Göteborg, Malmö, Växjö, Halmstad och Kumla. Totalt sysselsätter koncernen cirka 160 anställda.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Skapar dokument – från rådata till godkänt korrektur

EBI erbjuder lösningar med målet att effektivisera grafisk produktion. Nu lägger de in en högre växel för att automatisera trycksaksproduktioner och förenkla för företag att skapa produktionsklara dokument, hela vägen från kundens datakälla till godkänt korrektur. En intäktskälla som den grafiska branschen har missat, menar Adim Lundin på EBI.

Publicerat av: 

Världspremiär för Ricoh och Watkiss

Engelska Watkiss har byggt en online sadelhäft och trekniv till Ricohs flaggskepp – 135-sidors maskinen ProC 9210. Under tre år har Watkiss arbetat med att få fram den här maskinen, som är beräknad att hålla åtminstone två generationer laserskrivare. Så när skrivaren efter fyra-fem år pensioneras, så kopplas en ny maskin till Watkiss.

Publicerat av: 

Säljer för 300 miljoner om året – men har inga egna direktkunder

På väg hem från Norge kom Patrik Sjölin på det nya namnet Addbrand. Han stannade bilen, googlade och saken var klar. Namnet Kuvertteamet gick i graven och ersattes i höstas av ett namn som tål att växa med och som fungerar i alla nordiska länder.

Publicerat av: