TMG stärker sin närvaro i huvudstaden

Magnus Claesson, koncernchef på Taberg Media Group AB, säger att Stockholmsmarknaden är jätteviktig.

Taberg Media Group kompletterar sin verksamhet med uppköp av Digaloo AB i Stockholm.

TMG köper upp digitaltryckeriet Digaloo AB. Även om digitaltryck redan är en stor del i moderkoncernens verksamhet, kommer förvärvet innebära att de ökar sin närvaro i Stockholmsregionen.

– För oss som koncern betyder detta väldigt mycket. Vi visar tydligt att vi utvecklar kärnverksamheten och att vi kommer att fortsätta bygga för framtiden. Stockholmsmarknaden är jätteviktig och med Digaloo i koncernen markerar vi även en tydlig inriktning mot hög service och kvalitet, säger Magnus Claesson, koncernchef för Taberg Media Group AB. Mikael Lind som är vice vd för TMG samt vd för dotterbolaget TMG Tabergs instämmer:

– Som ägare känns det fantastiskt att stärka upp och komplettera med Digaloo, ett väldigt fint företag som genomsyras av kvalitet, hög service och engagerade medarbetare.

Digaloo är ett digitaltryckeri baserat i Vasastan i Stockholm. Bolaget som funnits sedan 2002 sysselsätter i dag 28 anställda. Digaloos nuvarande vd och delägare, Jannes Dahlgren, fortsätter att vara vd för bolaget även efter övergången i början av mars.

– Med TMG:s styrka och kompetens inom traditionellt tryck och storformat kommer vi få helt nya utvecklingsmöjligheter vilket känns väldigt inspirerande. Med samma grundvärderingar känns det naturligt och väldigt spännande att bli en del av TMG, säger Jannes Dahlgren.

Taberg Media Group AB har huvudkontoret i småländska Taberg. Totalt i Sverige finns de representerade i Jönköping, Stockholm, Göteborg, Malmö, Växjö, Halmstad och Kumla. Totalt sysselsätter koncernen cirka 160 anställda.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Bokens förvandling genom hållbar innovation

Hållbarhet blir allt viktigare för alla aktörer i bokbranschen. Med det ökade fokuset på hållbarhet handlar årets Canon Future Book Forum den 2 december om att främja hållbar innovation i alla delar av förlagsbranschen – från hur böcker produceras, distribueras och är tillgängliga, till deras avtryck i vår vardag.

Publicerat av: 

Från glada gubbar till e-handel

System för att på riktigt kunna e-handla med trycksaker. Och då även komplexa former av förpackning. Det är vad det tyska företaget Cloudlab ägnar sig år. Detta snabbt växande företag – från 50 anställda i våras till 75 nu – används av de tyska nättryckerierna, samt tryckerier runt om i världen och sedan en tid tillbaka också på flera platser i Skandinavien.

Publicerat av: 

De demonstrerar komplett förpackningsflöde

Etiketter och förpackningar är två tillväxtområden inom den grafiska branschen. Konica Minolta har sammanställt några förslag på hur tryckerier kan ta del av den positiva utvecklingen, inte bara med en digital etikettskrivare, utan en komplett lösning för att producera etiketter och förpackningar i korta serier.

Publicerat av: 

Ny studie: Så upplever företag hållbarhetsarbetet

56 procent av tillfrågade europeiska företag upplever det som kämpigt att göra gröna investeringar eftersom andra affärsproblem ses som mer krävande. Och bara en tredjedel av företagens chefer ser den digitala transformationen som en möjliggörare för mer hållbara affärsmetoder. Det framgår i en ny Ricoh-studie.

Publicerat av: 

Canon sätter standard för CAD-utskrifter

Canons nya storformatsskrivare för CAD-ritningar och affischutskrifter i färg täpper till luckan tillverkaren haft när det gäller att nå kunder i låg- och mellansegmentet.
– Man har tagit de bästa bitarna från Canons produktionsperspektiv och gjort det i en ny smidig kompakt lösning. Den här kommer vi definitivt se mer av på marknaden i sitt segment, säger Matteus Celinski, Sverigechef hos Canon.

Publicerat av: