Ny produktchef för stora format

Tomas Lagerberg axlar numera rollen som produktchef på Canon för affärsområdet Industrial & Production Solutions.

Tomas Lagerberg är ny produktchef hos Canon och kommer ansvara för alla storformats- och högvolymsprodukter.

– Den stora utmaningen vi står inför i dag är att få våra kunder och våra kunders kunder att förstå att det inte bara handlar traditionella utskrifter, säger han. 

Tomas Lagerberg är ny produktchef för Canons affärsområde IPS (Industrial & Production Solutions).

– Jag tycker verkligen om produktchefsjobbet så nu känns det som att jag kommit hem. I min nya roll har jag många intressenter att ta hand om, jag måste se till att det flyter, säger Tomas Lagerberg.

Som produktchef för IPS ansvarar han för alla storformats- och högvolymsprodukter – allt som täcks in i den grafiska industrin.

– Vi kan hjälpa den grafiska branschen att utvecklas tillsammans med oss samt hitta nya affärsmöjligheter. Det gäller att tänka i koncept, säger han.

Ett sådant koncept kan exempelvis handla om samarbetet som Canon gjorde. med en restaurang i Stockholm och skapade en helt ny inredning med hjälp av utskrifter på väggar, dörrar, bardiskar och golv. Något som Sign&Print tidigare berättat om.

Lagerberg tar även en fastighetsmäklarbyrå som exempel där de gick ifrån att producera sina fastighetsprospekt externt, för att istället göra mer i egna huset.

– Vårt erbjudande bestod av skrivare med en speciell mjukvara där de själva på ett enkelt sätt kunde mata in alla uppgifter i mallar och sedan trycka ut det. De sparade in ett helt led och man blev av med en stressfaktor.

Tomas har en bakgrund inom it. En bransch han har arbetat inom i tjugo år – hälften av tiden som produktchef och resterande inom marknad och sälj. Karriären har gått via eget filmbolag och andra aktörer inom printsektorn.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Riktigt lyxiga småserier

Ofta kombineras önskan om exklusiva förpackningar med att upplagan är låg. Kanske bara några tusen eller till och med bara några hundra exemplar. Det är en självklarhet att jobbet ska digitaltryckas. Men hur gör jag med efterbehandlingen, när jag gärna vill ha alla de speciella effekterna? Det där som gör förpackningen exklusiv.

Publicerat av: