tisdag 16. augusti – vecka 33
Tomas Lagerberg axlar numera rollen som produktchef på Canon för affärsområdet Industrial & Production Solutions.
Tomas Lagerberg är ny produktchef hos Canon och kommer ansvara för alla storformats- och högvolymsprodukter.
– Den stora utmaningen vi står inför i dag är att få våra kunder och våra kunders kunder att förstå att det inte bara handlar traditionella utskrifter, säger han.
Tomas Lagerberg är ny produktchef för Canons affärsområde IPS (Industrial & Production Solutions).
– Jag tycker verkligen om produktchefsjobbet så nu känns det som att jag kommit hem. I min nya roll har jag många intressenter att ta hand om, jag måste se till att det flyter, säger Tomas Lagerberg.
Som produktchef för IPS ansvarar han för alla storformats- och högvolymsprodukter – allt som täcks in i den grafiska industrin.
– Vi kan hjälpa den grafiska branschen att utvecklas tillsammans med oss samt hitta nya affärsmöjligheter. Det gäller att tänka i koncept, säger han.
Ett sådant koncept kan exempelvis handla om samarbetet som Canon gjorde. med en restaurang i Stockholm och skapade en helt ny inredning med hjälp av utskrifter på väggar, dörrar, bardiskar och golv. Något som Sign&Print tidigare berättat om.
Lagerberg tar även en fastighetsmäklarbyrå som exempel där de gick ifrån att producera sina fastighetsprospekt externt, för att istället göra mer i egna huset.
– Vårt erbjudande bestod av skrivare med en speciell mjukvara där de själva på ett enkelt sätt kunde mata in alla uppgifter i mallar och sedan trycka ut det. De sparade in ett helt led och man blev av med en stressfaktor.
Tomas har en bakgrund inom it. En bransch han har arbetat inom i tjugo år – hälften av tiden som produktchef och resterande inom marknad och sälj. Karriären har gått via eget filmbolag och andra aktörer inom printsektorn.
Hastighet, kvalitet och tillförlitlighet. Det är tre ord som Ricoh använder för att beskriva nya Ricoh Pro VC7000e, en helautomatisk press som bygger vidare på tidigare rullskrivare i serien med kontinuerlig inkjetteknik.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 12. augusti, 2022
Alla åldersgrupper engagerar sig i kundkommunikation som hamnar i brevlådan, inklusive generation Z och millennials, visar en brittisk undersökning beställd av Royal Mail.
Publicerat av:Claes Nordström | claes.nordstrom@agi.se| 11. augusti, 2022
Sign&Print skrev förra året om Grizzly i Östersund som då köpte – inte bara en utan två – HP latex-skrivare. I början av sommaren var det dags för nästa investering, en flatbäddsskrivare från Epson, och i höst ska maskinparken förnyas ytterligare.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 9. augusti, 2022
Efter rekordsiffror i maj backade medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges mediebyråers medlemmar, under juni och juli med 8,3 procent jämfört med förra sommaren. Kategorin utomhus/trafikreklam fortsätter dock att öka medan DR/annonsblad uppvisar dystra siffror.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 9. augusti, 2022
Storbildsbolaget i Helsingborg är ute på en intensiv tillväxtresa. I slutet av året går flytten till nya moderna lokaler och för att stärka upp på personalsidan har fem nyanställda börjat på företaget under våren.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 2. augusti, 2022
AGI Publishing House AB | Altonagatan 5 | 211 38 Malmö | Sverige