Scandraft köper plåtleverantör

Scandrafts vd Anders Trillkott gläds åt köpet av Rangefabriken.

Scandraft stärker sin position i Norden genom att förvärva Rangefabriken. Därmed får de in aluminumplåtar i sitt utbud.

Scandraft, leverantör av förbrukningsvaror för den grafiska industrin köper majoriteten av aktierna i Rangefabriken i Göteborg. Rangefabriken AB tillhandahåller ett sortiment med aluminiumplåt till ett flertal branscher – bland annat industrin och skylt- och byggbranschen. En stor del av den lackerade Range-plåten produceras i den egna svenska fabriken. Enligt Scandrafts vd Anders Trillkott blir de en stabil partner och huvudägare i Rangefabriken vilket kommer att bli riktigt bra för alla kunder:

– Scandrafts köp av Rangefabriken ligger helt i linje med vår ambition att vara en helhetsleverantör av material och tillbehör för bild, dekor och reklam. Vi ser verkligen fram emot att kunna utöka Scandraftgruppens kunderbjudande med ”egen” aluminiumplåt. Rangefabrikens ambitioner stämmer helt ihop med våra och tillsammans ser vi fram emot att växa på den nordiska marknaden, säger Anders Trillkott.

I samband med förvärvet kommer betydande resurser tillföras Rangefabriken med bland annat  ett utvecklat produktprogram och kundservice.

– Det ska bli en spännande och positiv resa, uttrycker Sebastian Odeldahl, vd på Rangefabriken.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Grafisk lärobok – nu med Clickable Paper

Introduction to Graphic Communication släpps i en ny uppdaterad utgåva – denna gång med Ricohs Clickable Paper.

– Boken täcker in de flesta ämnen inom grafisk kommunikation – från äldre tekniker med mycket spännande historia till färghantering och olika tryckprocesser, säger Erik Barö på Ricoh.

Publicerat av: 

”Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna”

PÅ Media installerar en sjufärgs digital offsetpress för att kunna göra effektfulla tryck på substrat ända upp till 600 mikron.
– Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna och att ge övriga kunder möjlighet att göra mer spännande trycksaker, säger Thomas Pall, vd för PÅ Media. 

Publicerat av: